هفتمین همایش وقف و رسانه با شعار«وقف، رسانه، چشم‌انداز فرارو» در اردبیل برگزار شد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، روز گذشته 16آذرماه در هفتمین همایش وقف و رسانه که با شعار«وقف، رسانه، چشم‌انداز فرارو» در محل سالن اجتماعات اوقاف استان برگزار شد، اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه  اجرای امینانه و صادقانه نیات واقفان را از وظایف اصلی خود قرار داده به طوری که بزرگترین حرکت در ترویج و توسعه فرهنگ وقف توجه جدی به همین نکته است.
وی در جمع اهالی رسانه با بیان اینکه در دین اسلام و شریعت پیامبر اکرم(ص) در قالب رویکرد جذب مشارکت‌های مردم و احیای عدالت اجتماعی و کم کردن فاصله طبقاتی با تقسیم عادلانه ثروت و اموال جامعه حرکت‌های مطلوبی انجام شده است، گفت: از جمله این برنامه‌ها انجام فریضه زکات، خمس، انفاق، احسان، صدقه و مهمتر از همه وقف به عنوان صدقه جاریه ماندگار است که قطعا آثار ارزشمندی را نیز در جامعه به همراه دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل یادآور شد: هیچ صدقه‌ای به اندازه وقف ماندگاری نداشته و نمی‌تواند سعادت بشری را رقم بزند و از همین رو وقف به عنوان محبوب‌ترین عمل در مکتب اسلام مورد توجه و دقت نظر است و در شریعت اسلام جزو محبوب‌ترین اعمال و حرکت در احیای عدالت اجتماعی محسوب می‌شود.
قیامی تصریح کرد: هر چند در چشم عده‌ای مسئله وقف کوچک و بی‌ارزش تلقی می‌شود اما اهمیت وقف به حدی است که در زمان طاغوت، ‌شاه ملعون با دریافت این حقیقت که در سایه وقف، علما در ترویج مبانی اسلام تلاش می‌کنند سعی کرد تا به هر شکل ممکن این ارزش را زیر سئوال ببرد و با اجرای اصلاحات اراضی موقوفات را به نابودی بکشاند.
این مسئول ادامه داد: همین حرکت رژیم شاهنشاهی نشان می‌دهد که وقف به عنوان یک فرهنگ ناب اسلامی و معارف الهی از چه ارزش و جایگاهی برخوردار است و همواره مراجع، علما و روحانیون به احیای آن تلاش و جدیت داشته و حتی در سایه وقف، پیروزی انقلاب اسلامی و نهادینه شدن فرهنگ دینی به سرانجام رسیده است.
 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ضرورت تبیین اهداف و مبانی درست وقف را در جامعه به همت رسانه‌ها و اصحاب قلم ضروری بیان کرد و افزود: ما در همین شهر اردبیل موقوفاتی را داریم که بیش از 700 سال قدمت دارند و از محل درآمد آنها کارهای پسندیده نیک و ماندگار بسیار زیادی انجام می‌شود.
قیامی بیان کرد: آثار و برکات وقف بسیار ارزشمند و ماندگار است و ما در هفتمین همایش وقف و رسانه تلاش می‌کنیم تا ابعاد مختلفی از این سنت را نمایان کنیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل یادآور شد: امروزه تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف برای نیازهای روز جامعه از تامین جهیزیه گرفته تا ساخت خوابگاه، تامین هزینه‌های دانش‌آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت، توسعه مبانی قرآنی و ... دارای اهمیت ویژه است که امیدواریم بانیان امر بتوانند گام‌های جدی و عملی‌تری را برداشته و ما نیز به عنوان متولیان اوقاف در اجرای امینانه و صادقانه نیات واقفان از تمامی قدرت و توان خود استفاده کنیم.
قیامی عنوان کرد: ما در انجام این وظیفه خطیر در یک سال  اخیر به گونه‌ای عمل کردیم تا در امر احسان در عمل به نیات واقفان کارها به سامان رسیده و نتیجه ثمربخشی را در این حوزه شاهد باشیم.