آغاز ثبت نام حج تمتع ۹۵ از بهمن‌ماه

علیرضا کلانتری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، با بیان اینکه کلیه دارندگان قبض ودیعه گذاری علی الحساب حج تمتع تا 20 خرداد 85، می‌توانند از روز 23بهمن‌ماه سال‌جاری برای ثبت‌نام به کاروان‌ها مراجعه کنند، اظهار کرد: اطلاعات کاروان‌های حج سال 1395 به‌همراه  اسامی مدیران کاروان ، در روز 20 بهمن ماه از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار محلی به چاپ خواهد رسید.

وی افزود: واجدان شرایط تشرف به حج تمتع امسال می توانند علاوه بر مراجعه حضوری به هریک از مدیران کاروان‌ها به‌صورت غیرحضوری نیز از طریق پایگاه اینترنتی www.haj95.haj.ir  کاروان مورد نظر خود را انتخاب و  مراحل ثبت نام را دنبال نمایند.

کلانتری با بیان اینکه گذرنامه بین المللی واجدین شرایط تشرف حداقل می‌بایست تا نیمه اسفند  سال 1395 اعتبار داشته باشد، بیان کرد: از کسانی که فاقد گذرنامه هستند و یا اعتبار گذرنامه آنان کمتر از این تاریخ است درخواست داریم تا در فرصت مناسب نسبت به دریافت و یا تمدید مهلت گذرنامه خود بصورت انفرادی اقدام کنند.

وی افزود: کلیه کسانی که قصد واگذاری قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع خود را به بستگان درجه یک مانند پدر، مادر، همسر، برادر، خواهر، فرزند دارند و یا قبلاً واگذار کذده‌اند ولی این جابجایی را در سامانه جامع نقل وانتقال ثبت نکرده‌اند باید قبل از فرا رسیدن روز ثبت‌نام انتقال را حتماً در این سامانه ثبت نمایند.

رئیس حج و زیارت استان در پایان عنوان کرد: اطلاعیه تکمیلی در زمینه مشمولین تشرف به حج و ثبت نام در کاروان‌ها   در روز سه شنبه  20 بهمن‌ماه  در روزنامه های محلی به چاپ خواهد رسید.