سیره زندگی شهید جواد فکوری در برنامه در محضر شهیدان روایت شد
کد خبر: 1404240
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
شهیدی که روزه‌اش را به‌خاطر ترفیع درجه نشکست؛

سیره زندگی شهید جواد فکوری در برنامه در محضر شهیدان روایت شد

خبرنگاران افتخاری/ اعظم وزیری: کارکنان فرهنگسرای رضوان یکشنبه، 14 اردیبهشت‌ماه در برنامه در محضر شهیدان با سیره زندگی شهید جواد فکوری آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کارکنان فرهنگسرای رضوان صبح روز یکشنبه، 14 اردیبهشت‌ماه  در برنامه در محضر شهیدان بر سر مزار سرتیپ شهید جواد فکوری، در قطعه 24 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) حاضر و با سیره این شهید بزرگوار آشنا شدند.

شهید سرتیپ جواد فکوری در سال 17 در تبریز به دنیا آمد و پس از اتمام تحصیلات متوسطه وارد دانشکده خلبانی شد و این دوره را با موفقیت به پایان رساند.

شهید جواد فکوری‌ فردی واقعا مسلمان و دلسوز به حال انقلاب اسلامی بود. او کار را با حضور در نیروی هوایی شروع کرد و به علت عهد‌ه‌دار بودن دو شغل مهم و حساس به ناچار در هفته سه روز در نیروی هوایی بود و سه روز دیگر در وزارت دفاع.

یکی از کارهای گرانقدر وی فرستادن 140 هواپیمای جنگنده به سوی خاک عراق پس از اولین حمله هوایی ناگهانی مزدوران بعث بود. شهید فکوری به عنوان فرمانده یک نیرو جهت منجسم و هماهنگ کردن نیروها بسیار تلاش می‌کرد.

از مسئولیت‌های مهم وی می‌توان به فرماندهی پشتیبانی پایگاه دوم شکاری، فرماندهی پایگاه دوم شکاری، فرماندهی پایگاه یکم شکاری،‌ معاون عملیاتی نیروی هوایی و فرماندهی نیروی هوایی اشاره کرد.

همچنین شهید فکوری پس از تشکیل کابینه شهید رجایی با حفظ سمت به عنوان وزیر دفاع برگزیده شد و پس از اینکه سرهنگ معین‌پور به فرماندهی نیروی هوایی گمارده شد. ایشان (شهید فکوری) مورد تشویق قرار گرفت و به سمت مشاور جانشینی رئیس ستاد مشترک ارتش انتخاب شد و سرانجام موقعی که با سرداران دیگر اسلام از جنوب به تهران برمی‌گشت براثر سانحه هوایی همراه با دیگران عزیزان به خیل شهدا پیوست.

علاقه‌مندان جهت شرکت در ویژه‌برنامه در محضر شهیدان می‌توانند به فرهنگسرای رضوان واقع در قطعه شهدای بهشت زهرا(س) مراجعه کنند.

captcha