کربلا برای استقبال از زائران در روز عرفه آماده می‌شود
کد خبر: 1455169
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳

کربلا برای استقبال از زائران در روز عرفه آماده می‌شود

گروه بین‌الملل: معاون دبیرکل آستان مقدس حسینی از آمادگی این مرکز برای استقبال از زائران حسینی در کربلای معلی در روز عرفه و عید سعید قربان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری براثا، معاون دبیرکل آستان مقدس حسینی اعلام کرد: فعالیت‌های ویژه این آستان به‌منظور استقبال از زائرانی که برای شرکت در مراسم زیارت مرقد مطهر امام حسین(ع) در روز عرفه و عید قربان به این مکان می‌آیند، آغاز شده است.
سیدافضل الشامی اظهار کرد: شیخ عبدالمهدی کربلایی، تولیت آستان حسینی دیروز، 6 مهر، نشستی به‌منظور بررسی تلاش‌ها در زمینه استقبال از زائرانی که در این ایام برای زیارت مرقد امام حسین(ع) به کربلا می‌آیند، برگزار کرد که همه مسئولان ذی‌ربط در آن حضور یافتند.
وی افزود: آمادگی‌ها برای استقبال از زائران شامل همه جوانب امنیتی و خدماتی است با این هدف که بهترین خدمات به زائران ارائه شود و از سختی‌هایی که زائر در نتیجه شرایط امنیتی عراق به‌ویژه کربلا متحمل است، کاسته شود.
در همین راستا، بخش حفظ نظم آستان حسینی آمادگی خود را برای استقبال از جمعیت میلیونی زائرانی که از داخل و خارج عراق روانه کربلا می‌شوند، اعلام کرد.
فراهم‌کردن امکانات برای تفتیش زائران، استقرار ایستگاه‌های بازرسی و نصب دوربین‌ برای کنترل خیابان‌ها و کوچه‌ها از فعالیت‌های این بخش به مناسبت روز عرفه و عید قربان خواهد بود.

captcha