درخواست پورزرگری برای محکومیت جهانی اظهارات قاری کویتی
کد خبر: 3106461
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸

درخواست پورزرگری برای محکومیت جهانی اظهارات قاری کویتی

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری بین‌المللی کشورمان ضمن درخواست از همه قرآنیان و دستگاه‌های قرآنی برای محکومیت جهانی قاری حامی حمله آل سعود به یمن و گرفتن موضع سریع در برابر این اقدامات گفت: ماهیت چنین افرادی باید برای جوانانمان که شیفته صوت زیبا می‌شوند، مشخص شود.

محمدرضا پورزرگری، قاری بین‌المللی کشور، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در مورد موضع‌گیری «مشاری العفاسی»، حافظ و فعال قرآنی عربی در مورد حمایت از حمله به شیعیان یمن، گفت: متأسفانه هنوز کسی ابراز انزجار رسمی از حرکت این قاری قرآن نداشته است، اینکه یک قاری قرآن با پوشش خلبانان از حمله به کودکان و زنان بی‌دفاع یمن حمایت کرده است، حرکتی است که باید از سوی همه محکوم شود.
وی افزود: این فرد با این کار از حملات سعودی‌ها به مردم یمن به صورت رسمی حمایت کرده است، البته این اولین اقدام این شخص نیست و پیش از این هم حمایت‌هایی از داعش و کشتار مردم سوریه داشته است. به اعتقاد من، حمایت از کشتار مردم بی‌دفاع مردم یمن اوج وقاحت این شخص است.

توقف پخش صوت العفاسی در رسانه‌ها
این قاری بین‌المللی کشورمان با بیان اینکه وظیفه یک قاری قرآن برائت از هرگونه ظلم و اقدامات ستیزه‌جویانه است، اظهار کرد: رفتار این فردی که خود را قاری قرآن نامیده است برای همه ما غیر قابل قبول است و من به نوبه خودم از مسئولان قرآنی کشور به ویژه سازمان صدا و سیما درخواست دارم که اقدامات لازم را انجام دهند. حداقل کاری که می‌توانیم انجام دهیم، این است که چنین افرادی را به مردم معرفی کرده و پخش تلاوت‌های آنها را متوقف کنیم تا مردم و جوانان بدانند هر حنجره و تلاوت قرآنی این قابلیت را ندارد که مورد حمایت ما قرار بگیرد و از آن تقلید کنیم.
پورزرگری تأکید کرد: ارزش و منزلت آیات شریف قرآن بسیار بالاتر از این است که خوارجی همچون «مشاری العفاسی» و دیگرانی که در حمایت‌های خود از گروه‌های تروریستی که بر ضد مسلمانان فعالیت کرده و کاملاً در خدمت رژیم اشغالگر و صهیونیست عمل می‌کنند، بخواهند آن را تلاوت کنند، باید این افراد را محکوم کرد و این محکومیت را باید از طرف جامعه قرآنی کشور به جامعه اسلامی و جامعه جهانی اعلام کنیم.

درخواست اعلام انزجار جامعه قرآنی کشورمان
این فعال قرآنی کشورمان خاطرنشان کرد: جامعه قرآنی کشورمان باید بدون فوت وقت نسبت به این اقدام ناپسند قاری عربی اعلام انزجار کند، تا چنین افرادی متوجه شوند که در جهان اسلام هیچ مسئولیتی برای آنها موجود نیست.
وی گفت: مشاری العفاسی به عنوان قاری‌ای شناخته می‌شود که دارای شبکه‌های تلویزیونی و طرفدارانی است، یقیناً چنین افرادی توسط سردمداران وهابیت تشویق شده است.
این قاری بین‌المللی کشورمان تصریح کرد: العفاسی و هر شخص دیگری که چنین حرکاتی را انجام دهد از نظر ما محکوم و مردود است و به اعتقاد من انجام دادن چنین حرکاتی گام برداشتن در جهت منافع صهیونیست‌ها و رژیم اشغالگر قدس است.
پورزرگری در پاسخ به این سؤال که چرا قاریان و فعالان قرآنی کشورمان در چنین مواردی موضع‌گیری‌های به موقع نداشته و حرکت اثرگذاری انجام نمی‌دهند، گفت: به اعتقاد من فعالان قرآنی کشورمان با توجه به تعطیلات نوروز از این رویداد مطلع نشده‌اند و اطلاعات لازم را ندارند.

روش برخورد اسلام و قرآن در قبال دفاع از مظلوم مشخص است
وی خاطرنشان کرد: البته این را نیز باید گفت که متأسفانه جامعه قرآنی ما در برخی از مسائل که باید جبهه‌گیری کنند سکوت می‌کنند در حالی که روش برخورد اسلام و قرآن در قبال دفاع از مظلوم مشخص است و قاریان قرآن اولین افرادی هستند که به عنوان تالیان کلام الله باید در دفاع از مظلوم و مقابله با ظلم به پا خیزند و اقدام کنند.
این فعال قرآنی کشورمان در ادامه افزود: اعتقاد من بر این است که باید از طرف جامعه قرآنی، رسانه‌ها و خصوصاً صدا و سیما و رسانه‌های تخصصی قرآنی همچون ایکنا، رادیو و سیمای قرآن این جریان انعکاس ویژه داده شود و در وهله دیگر فیلم‌ها و تصاویر این قاری که از حملات ددمنشانه آل سعود به مردم یمن حمایت کرده است برای مردم نمایش داده شود تا با ماهیت چنین افرادی آشنا شوند.
پورزرگری تصریح کرد: مردم ما باید بدانند که صرف اینکه یک قاری صدای زیبایی دارد و قرآن را زیبا تلاوت می‌کند نباید ملاک قرار گیرد و باید ماهیت این افراد برای عموم مردم مشخص شود.

سکوت قاریان مصری!
وی بیان کرد: از همین جا هم باید بگویم که الازهر مصر و قاریان قرآن این کشور هم که تاکنون سکوت کرده‌اند باید هر چه زودتر موضع‌گیری خود را نشان دهند. پیش از این شاهد حمایت‌های قاریان عربستانی از مواضع وهابیت در قبال تشیع بوده‌ایم اما همان افراد در قبال جنایات صهیونیست‌ها در برابر مردم فلسطین سکوت کرده‌اند.
این قاری برجسته کشورمان در پایان عنوان کرد: امیدوارم همه نهادهای قرآنی همچون سازمان دارالقرآن الکریم، معاونت قرآنی وزارت ارشاد، سازمان اوقاف و امور خیریه، شورای عالی قرآن، دارالقرآن بسج و سپاه و تمامی مراکز قرآنی و ... در قبال رفتارهای ظالمانه آل سعود و جبهه‌گیری این قاری معلوم‌الحال موضع‌گیری کنند.

هم‌پیمانی «العفاسی» قاری معروف کویتی با ائتلاف عربی علیه یمن

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
انجم شعاع
|
-
|
۱۳۹۴/۰۱/۱۹ - ۰۹:۴۴
1
2
با سلام تذکر شما بجا بود به مسئولان ذی ربط نیز یاد آوری شد که هم در محکومیت عمل عربستان و هم در محکومیت اقدام العفاسی اقداماتی صورت پذیرد
محرابی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۱/۱۹ - ۱۰:۲۱
2
3
لطفا سریعتر موضع گیری شود
ساعد
|
-
|
۱۳۹۴/۰۱/۱۹ - ۱۰:۵۸
2
2
سلام خدمت دوست و استاد محترم جناب حاج اقا پورزرگری.بسیار بسیار حرکت به موقع و بجایی است.انشا الله امیدوارم همه قرآنیان کشور اعلام انزجار نمایند.و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون
منصورآقامحمدی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۱/۱۹ - ۱۱:۰۵
1
3
هم نفس با استاد پورزگری اقدام سخیف قاری کویتی را محکوم میکنم
عبدالله گودرزی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۱/۱۹ - ۱۱:۲۸
1
3
کمیل در دل خود آهی کشید. صدای دلنشین قرآن، آن هم در دل شب و از لبان یک انسان شب زنده دار، او را به نشاط آورد، ولی چیزی نگفت.امام به کمیل توجه کرد و فرمود: «صدای دلنشین این شخص تو را نفریبد، این قاری قرآن، ازاهل جهنم است که به زودی راز این مطلب را به تو خبر خواهم داد»....
کمیل در جبهه همراه علی (علیه السلام) بود، علی (علیه السلام)در حالی که از شمشیرش خون می چکید، به کمیل رو کرد و فرمود: با من بیا سپس هر دو نفر به اتفاق هم کنار کشته ها و سرهای بریده که به زمین افتاده بود رفتند، علی (علیه السلام) سرشمشیرش را بر سر کشته ها می نهاد، تا این که نوک شمشیر را بر سر همان قاری قرآن نهاد و فرمود: ای کمیل امّن هو قانت آناء اللّیل... این سر همان شخصی است که نیمه شب این آیه قرآن را می خواند و تو را مجذوب ساخته بود.کمیل امام را بوسید و از آرزوی جاهلانه خود استغفار کرد.(2)
خادم
|
-
|
۱۳۹۴/۰۱/۱۹ - ۱۲:۵۱
0
3
ماهم این اقارو تحریم کنیم.. این کارو که میشه کرد
مجید
|
-
|
۱۳۹۴/۰۱/۱۹ - ۱۴:۲۸
0
2
بنده با وجود اینکه بسیار شیفته صوت ایشان بودم با اطلاع از این حرکت بی شرمانه وی، انزجار خود را از این حرکت وی اعلام میدارم.
و در نهایت باید گفت که : رب تال القرآن و القرآن یلعنه
حامد قاسمی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ - ۰۰:۱۴
1
3
سلام خدمت استاد محترم استاد پورزرگری و استاد ساعد
بنده هم این حرکت را محکوم می نمایم
محمد محمدی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ - ۱۱:۰۵
0
1
جناب استاد بنده خودم یکی از قاریان استان آذربایجان غربی و ارومیه هستم اینا مصداق همون قاریانی هستند که در روایتها در مورد آنها گفته شده است که قرآن را خیلی خوب و زیبا قرائت می کنند ولی خود قرآن این افراد را لعن می کند . پناه برخدا از شر شیاطین و فتنه های آخرالزمان . الهم عجل لولیک الفرج
قاریان پردیس
|
-
|
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ - ۱۱:۵۶
0
1
ما قاریان قرآن مجموعه پردیس هم قاری مذکور را محکوم نموده و از همین الان هر گونه پخش صوت و تصویر این قاری را در مجموعه خود تحریم می کنیم.و اسم ایشان را از لیست قاریان قرآن تا زمانی که ندامت و عذر خواهی خود را اعلام نکرده است است حذف می کنیم.
ساعد
|
-
|
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ - ۱۳:۲۳
0
1
آقای قاسمی از لطف شما و اعلام موضع سپاسگذارم.مجددا امیدوارم همه دوستان موضع گیری نمایند
طیبی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۲/۰۷ - ۰۰:۱۲
0
1
سلام ، با اینکه چندین سال از این قاری تقلید کردم و لحن این قاری را پیدا کرده ام ولی بسیار متاسفم که یک دفعه ای یه همچین حرکت ضد قرآنی رو ایشون انجام دادند، اینکه ما خودمون صدای ایشون رو تحریم می کنیم خوبه ولی باید موج اعتراضمون و این حرکت ضد قرآنی ایشون رو به گوشش برسونیم ، شاید واقعا ایشون تحت تاثیر بسیاری از جریانهای فکری اشتباه قرار گرفته باشند .
سید محمد قریشی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۵/۱۰ - ۲۰:۱۷
0
1
سلام من با اینکه ایشون رو به عنوان استادم قرار داده بودم بعد از شنیدن این خبر خیلی ناراحت شدم من سبک ایشون رو به خوبی یاد گرفته بودم اماالآن براشون متاسف هستم امید وارم قاریانی که از ستم حمایت میکنند هدایت بشند و من هم در خواست محکومیت العفاسی رو دارم با تشکرل
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳۹۴/۱۱/۲۷ - ۱۲:۲۲
0
1
من هم انزاجار خودم رااز مشاري العفاسي اعلام ميكنم
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۲:۱۹
0
2
با سلام من قصد داشتم از صدای او استفاده کنم ولی برای حمایت از تشیع منصرف شدم
لعن الله آل سعود
یک قاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۰۸:۰۳
1
2
با سلام .مشکل ما اینه که تو زندگیمون هیچ وقت هیچ چیزی رو بررسی نمیکنیم و به صرف اینکه کسی خبری یا حرفی رو بزنه ما اون رو زود باور میکنیم بنده قاری قرآن هستم ، من کلیپ ساخته شده رو دیدم یک ترانه ی حماسی هستش درباره ی ارتش کویت ، من به شخصه نفهمیدم که چه ارتباطی با حمله ی عربستان به یمن و کشتار مردم یمن داشت ، لطفا دقیقتر تحلیل کنید . فیلم رو بزارید معنی کنید موشکافی کنید ایشون چند وقته پیش یه سرود هم درباره ی دفاع از مردم یمن خونده اند که مستقیما اسم مردم یمن رو میاره و از اونها دفاع میکنه و در دعاشون از مردم غزه دفاع میکنه کلیپ هاش موجوده میتونید سرچ کنید یکمی فکر کنید زود سعی نکنید کسی رو تخریب کنید و هر حرفی رو باور نکنید (یقولون بافواههم ما لیس فی قلوبهم)
سید محمد حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۱۶:۴۸
0
1
ان شاء الله به زودی زود با گرفتن عربستان سر تالیانی همچون مشاری العفاسی را خواهیم زد همانگونه که امام علی سر خوارج را زد.
captcha