جشنواره «خیرین مدرسه‌ساز» در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3488672
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸

جشنواره «خیرین مدرسه‌ساز» در یزد برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان یزد از برگزاری هیجدهمین جشنواره «خیرین مدرسه‌ساز» استان یزد در 15 اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، محمدعلی خواجه‌رضایی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان یزد 26 فروردین ماه در جمع خبرنگاران استان با اشاره به وجود 510 هزار کلاس درس در کشور اظهار کرد: از این تعداد 25 درصد توسط خیران احداث شده که در استان یزد میزان مشارکت خیران بالاتر است به طوری که 35 درصد کلاس‌های درس توسط خیران ساخته شده است.
وی ادامه داد: دو هزار و 100 نفر در مجمع خیران مدرسه‌ساز استان یزد پرونده دارند و در سال گذشته خیران 23 میلیارد تومان برای احداث 21 فضای آموزشی  تعهد کردند و در سال جاری نیز تفاهم‌نامه دو پروژه با مشارکت خیران امضا شده است.
مدیرعامل مجمع خیران مدرسه‌ساز استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد در مشارکت خیران سرآمد است و خیران مشارکت خوبی دارند گفت: سه هزار کلاس درس از هشت هزار کلاس یعنی 38 درصد غیراستاندارد هستند و باید نوسازی شوند.
خواجه‌رضایی افزود: بعضی مناطق و همچنین مناطق جدید هستند که نیاز به مدرسه دارند و طبق برآورد انجام شده 360 مدرسه باید در استان یزد ساخته و بازسازی شوند که 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی از برگزاری هیجدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز در استان خبر داد و اظهار کرد: امسال بر اساس طرحی که مجمع خیران مدرسه‌ساز استان یزد ارائه داد از هر خیر در مدرسه و بنایی که خود ساخته یا تجهیز کرده است تجلیل می‌شود.
مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان یزد تصریح کرد: این جشنواره همزمان با هفته معلم در روز چهارشنبه، 15 اردیبهشت ماه در 450 مدرسه استان برگزار می‌شود.
captcha