بانه بعد از ماه رمضان میزبان کاروان های راهیان نور است
کد خبر: 3509733
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹

بانه بعد از ماه رمضان میزبان کاروان های راهیان نور است

گروه ی: معاون هماهنگ کننده سپاه بانه گفت: یادمان های شهدای گمنام سیران بند و بوالحسن بانه مجددا بعد از پایان ماه مبارک رمضان میزبان کاروان های راهیان نورخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه بیت المقدس از بانه، جلسه هماهنگی اردوی راهیان نور شهرستان بانه  امروز، دوم تیرماه با حضور کمیته های حاضر در این جلسه در سالن جلسات فرمانداری بانه برگزار شد.

حسن سلیمی، معاون هماهنگ کننده سپاه بانه در این جلسه با بیان اینکه ورود کاروان های راهیان نور به شهرستان بانه از اردیبهشت ماه امسال آغاز شد گفت: به دلیل فرارسیدن ماه مبارک رمضان با توقف موقتی همراه شد که بعد از پایان این ماه مبارک، مجددا شاهد ورود این کاروان‌ها به شهرستان بانه  خواهیم بود.

وی افزود: یادمان های دفاع مقدس شهرستان بانه متعلق به همه مردم شهرستان بوده و سپاه بانه در این بین فقط نقش هماهنگی و خدمت به زائران را انجام می دهد که به حول و قوه الهی امسال با بهره گیری از مساعدت های سردار رجبی فرماندهی سپاه بیت المقدس استان کردستان، همکاری شهرداری، اداره راه و شهرسازی و سایر ادارات این شهرستان توانسته ایم اقدامات ارزنده ای در حوزه زیر ساختی و فرهنگی در یادمان های شهدای غریب سیران بند و یادمان بوالحسن انجام دهیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه بانه از فضا سازی مناسب محیطی و انجام چندین پروژه فرهنگی در هر دو یادمان هم خبر داد و اعلام کرد: پروژه احداث حسینیه به مساحت 270 متر مربع در یادمان های سیران بند و بوالحسن از جمله این پروژه های فرهنگی است  که این پروژه در یادمان شهدای غریب و گمنام سیران بند درحال اتمام است که امیدواریم ظرف چند هفته آینده به بهره برداری برسد و پروژه احداث حسینیه در یادمان بوالحسن نیز با قدرت هر چه تمام در حال اجرا می باشد.

سرهنگ سلیمی خاطرنشان کرد، ستاد راهیان نور استان کردستان امسال 300 هزار زائر راهیان نور برای شهرستان های بانه و مریوان در این استان پیش بینی کرده که سهم هر شهرستان از این مجموع، 150 هزار نفر می باشد.

وی همچنین از نصب و راه اندازی 33 بیلبورد تبلیغاتی راهیان نور توسط سپاه بانه در مسیر یادمان های بوالحسن، سیران بند و همچنین مسیر سقز- بانه نیز خبر داد و گفت: 17 عدد از این بیلبوردها امسال راه اندازی و نصب شده که تاثیر بسزایی در فضا سازی فرهنگی و محیطی  راهیان نور دارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه بانه همچنین از تعامل و همکاری آموزش و پرورش این شهرستان با سپاه بانه در بحث اسکان زائران راهیان نور هم تقدیر کرد و گفت:امسال نیز 6 واحد آموزشی مناسب و در خور شان زائران برای اسکان این عزیزان نیاز است که امیدواریم آموزش و پرورش بانه مانند سنوات گذشته امسال نیز در این زمینه نهایت همکاری را با سپاه انجام دهد.

وی همچنین به بحث ساماندهی ترافیکی و ترمیم مسیر تردد راهیان نور در هر دو یادمان نیز اشاره کرد و خواستار اقدام موثر توسط دستگاه های ذی ربط در این دو حوزه شد.

captcha