نمایندگان ادیان و مذاهب در مالاوی گردهم آمدند + عکس
کد خبر: 4045137
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
به انگیزه شناخت حضرت مهدی(عج)

نمایندگان ادیان و مذاهب در مالاوی گردهم آمدند + عکس

جمعی از نمایندگان ادیان و مذاهب ابراهیمی و غیرابراهیمی به انگیزه شناخت منجی عالم بشریت و حضرت مهدی(عج) در مرکز اسلامی مالاوی(نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه) گردهم آمدند.

نمایندگان ادیان و مذاهب در مالاوی گردهم آمدند

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست علمی، فرهنگی شناخت منجی و موعود عالم بشریت، امروز ششم فروردین با حضور جمعی از نمایندگان ادیان، مذاهب و مکاتب ابراهیمی و غیرابراهیمی در مرکز اسلامی مالاوی(نمایندگی المصطفی) برگزار شد.

در این نشست علمی، چند نفر از میهمانان به بیان نظرات و عقاید خود در خصوص منجی آخرالزمان(عج) پرداختند.

 «کشیش جوواو» در این مراسم اظهار کرد: من به هیچ عنوان شناختی از منجی و موعود در این حد نداشتم، باید بیشتر به این مرکز بیایم و از این مطالب بیاموزم. من قبلاً از مسلمانان می‌ترسیدم، اما الان می‌بینم که اسلام بهترین دین است.

«شیخ ملووا» از شیوخ به نام اهل‌سنت در منطقه ادامه داد: حضرت محمد(ص)، احترام به همسایه را تشویق کردند و فرمودند: «کسی که اسلام آورده و از اسلام برگردد نمی‌تواند برادر من باشد و کسی که مسیحی بومی است آن برادر است.»

«شیخ ابوبکر وندلرا» از اهل‌سنت قادریه مالاوی افزود: من امروز بسیار خوشحالم که فقط مذهب اهل‌بیت(ع)، توانایی متحد کردن مردم جهان را بدون توجه به دین و مذهبشان دارد.

«کشیش امانوئل جعفر» بیان کرد: در هر صورت ما می‌توانیم مسلمان یا مسیحی باشیم، اما باید بدانیم نزد خدا با اعمال خودمون(خوب یا بد) قضاوت می‌شویم. همه ما انسان هستیم و باید با دوستی و محبت با یکدیگر زندگی کنیم.

«کشیش پاتریک سامی» از کلیسای پنطیکاست شالوم گفت: صحبت در مورد منجی همیشه لازم هست؛ بنابراین همه ما(مسلمانان و مسیحیان) در یک مخمصه جهانی هستیم، بنابراین به کسی نیاز داریم که مشکلی نداشته باشد تا ما را نجات دهد، زیرا افرادی که در یک بحران هستند، نمی‌توانند یکدیگر را نجات دهند.

کدخدا کالیموینی از چهره‌های معروف منطقه بیان کرد: همه ما(مسلمانان و مسیحیان) در حال مبارزه با شیطان و ترویج خیر و کلام خدا هستیم؛ بنابراین هنگامی که ما با همدیگر می‌جنگیم، این دیگر مبارزه با شیطان نیست. برای من خیلی عجیب است که خانه‌ام نزدیک یک مسجد است، اما نمی‌دانم در مسجد چه می‌گذرد. اما امروز از طریق این برنامه «منجی»، فهمیدم که در مسجد آموزه‌های خوبی وجود دارد. پس چرا در همه مساجد چنین برنامه خوبی وجود ندارد؟

الحاج عبدالرحمن کچره، از اساتید مرکز اسلامی مالاوی در سخنانی گفت: فشار‌های این مشکلات بیش از آن است که خودمان مقاومت و بر آن غلبه کنیم. ما نمی‌دانیم که بنیانگذاران واقعی این وضعی که در جهان است، چه کسانی هستند؟ آیا نیازی است که انسان‌ها درک واقعی از بنیانگذاران واقعی داشته باشند؟ منجی تنها کسی است که می‌تواند ما را به بهترین وجه از این افراد آگاه کند و کسی است که می‌تواند برنامه‌های خوبی برای مقابله با چنین افرادی داشته باشد.

الحاج عبدالرشید رشید یوسف از دیگر استاد مرکز اسلامی مالاوی، اظهار کرد: اسلام، مسلمانان را به همزیستی با دیگر ادیان تشویق می‌کند و به ما دستور می‌دهد در باره مسائل مشترک به بحث و گفت‌وگو بنشینیم، مسائلی که موجب عبادت خدا می‌شود. اگرچه همه ما، شخصی که ما آن را نجات دهنده خود می‌نامیم، با کسی که دیگری به عنوان «منجی» اعتقاد دارد، متفاوت است،(حضرت عیسی(ع) یا امام مهدی(عج))، ولی بدیهی است، که آن منجی یک نفر خواهد بود و نه دو نفر؛ لذا به این دلیل است که امام مهدی(عج) و حضرت عیسی(ع) با هم کار خواهند کرد، بنابراین تنها هدف آن‌ها نجات مردم است و همه ما برای تحقق این روز باید دست در دست هم بدهیم.

عزیر رابسون، رئیس و معلم آکادمی برایت در سخنانی افزود: اینکه می‌بینم در میان مسلمانان حاضر شده‌ام و امروز به خاطر بحث منجی مسیحیان و مسلمانان در یک اتاق هستیم، مسئله‌ای شگفت انگیز است. اینگونه باید در این دنیا زندگی کنیم و باید همیشه چنین برنامه اتفاق بیفتد و به عنوان مسیحی این برنامه به ما درس و قدرتی داده تا شما را به برنامه‌های خود دعوت با همدیگر گفت‌وگو کنیم.

کشیش کواچا نیز ادامه داد: وقتی مرا به برنامه مسلمانان فراخواندند، خیلی ترسیدم و وقتی به من گفتند وارد مسجد شو، احساس کردم ممکن است به من توهین کنند، اما وقتی وارد مسجد شدم دیدم که با احترام به من اشاره می‌کنند که در صندلی جلوتر بنشینم.

استیون چونگا، معاون و معلم آکادمی ماراناثا بیان کرد: «برنامه منجی» فرصت خوبی برای ارتباط و همزیستی مطلوب در در منطقه فراهم کرد، البته من با مسلمانان دوست و از یکدیگر همیشه حمایت کرده‌ایم تا حدی که موفق به فرستادن بچه‌های مسلمانان به دانشگاه شدم و این بسیار خوشحال‌کننده است.

مپیتا، یکی از چهره‌های فرهنگی منطقه مالاوی در این نشست صمیمی گفت: من یک معلم هستم و رابطه‌‌ام با مرکز اسلامی مالاوی از سالهای گذشته بوده و بسیار عمیق است، این اولین بار نیست که در این مرکز حضور پیدا می‌کنم، حضور من در این مرکز صرفاً بابت محبت و صمیمیتی است که مسلمانان به ما دارند با اینکه مسیحی هستیم.

گزارش از پوست‌چیان

نمایندگان ادیان و مذاهب در مالاوی گردهم آمدند

نمایندگان ادیان و مذاهب در مالاوی گردهم آمدند

نمایندگان ادیان و مذاهب در مالاوی گردهم آمدند

نمایندگان ادیان و مذاهب در مالاوی گردهم آمدند

نمایندگان ادیان و مذاهب در مالاوی گردهم آمدند

نمایندگان ادیان و مذاهب در مالاوی گردهم آمدند

نمایندگان ادیان و مذاهب در مالاوی گردهم آمدند

نمایندگان ادیان و مذاهب در مالاوی گردهم آمدند

نمایندگان ادیان و مذاهب در مالاوی گردهم آمدند

انتهای پیام
captcha