عالی‌ترین هدف المصطفی تربیت کادر علمی تأثیرگذار است
کد خبر: 4051885
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸
رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان:

عالی‌ترین هدف المصطفی تربیت کادر علمی تأثیرگذار است

رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه در خراسان گفت: عالی‌ترین هدف المصطفی تربیت کادر علمی، فرهنگی و تبلیغی مؤمن و تاثیرگذار برای جهان اسلام است و امروز به غیر از حوزه‌های‌علمیه در ایران در اقصی نقاط عالم در حال تربیت عالمان دین برای ارائه خدمات علمی، دینی و اجتماعی به جوامع بشری هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان عصر امروز سوم اردیبهشت در جمع طلابی از ۳۶ کشور جهان که در سالروز شهادت امام علی(ع) گرد هم آمده بودند، اظهار کرد: امروز با به ثمر نشستن خون شهدای والامقام صدای نجات‌بخش این شهیدان به گوش عالم رسیده و ایران اسلامی تبدیل به‌ام القری جهان اسلام شده است.

وی با تسلیت شهادت امام علی(ع) و همچنین شهادت شیعیان مظلوم افغانستان در حادثه تروریستی تکفیری اخیر افزود: طلاب حاضر در این دیدار از ۳۶ کشور جهان و یادگاران اندیشه بلند امام راحل(ره) و حاصل خون شهدای عزیز هستند.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه ادامه داد: امروز المصطفی به عنوان یک حوزه‌ علمیه بین‌المللی در سایه هدایت عالیه مقام معظم رهبری دارای یک وجاهت علمی و فرهنگی در سطح جهان است و امروز نام المصطفی(ص) به عنوان یک دانشگاه دینی جامع در کنار نام دانشگاه‌های بزرگ جهان اسلام مانند الازهر برای فرهیختگان جهان شناخته شده است و پس از گذشت بیش از ۴۰ سال از عمر فعالیت این نهاد فاخر، ده‌ها هزار نفر فارغ‌التحصیل از این حوزه‌ علمیه به سراسر جهان رهسپار شده‌اند.

صالح بیان کرد: همچنین صد‌ها مؤسسه فرهنگی قرآنی، حوزوی و دانشگاهی در سراسر جهان با ما در ارتباط علمی و فرهنگی هستند و هزاران طلبه از ۱۳۰ کشور جهان در این نهاد معظم مشغول به تحصیل و کسب معارف اسلام ناب هستند.

وی با اشاره به نقش المصطفی در نهاد روحانیت در جوامع مختلف اظهار کرد: جامعه روحانیت در طول تاریخ الهام بخش توده‌ها در کشور‌های مختلف بوده است؛ لذا امروز در سطح جهان حتی در کشور‌های نوپدید، حضور فعال شیعیان و همچنین فراگیر شدن اقبال مردم جهان به مکتب حیات بخش اسلام و پیام‌های عاشورا، غدیر، مهدویت، اخلاق، عدالت و صلح کاملا مشهود است.

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان تصریح کرد: شعار اصیل المصطفی «عقلانیت، اعتدال و برخورد عالمانه با مردم» است و دانش‌آموختگان ما پیشگامان اتحاد و منادیان تقریب مذاهب در سراسر جهان هستند و این افتخار ماست؛ لذا در هیچ یک از جریان‌های افراطی جهان اسلام نام و نشانی از دانش آموختگان ما یافت نمی‌شود.

وی تأکید کرد: امروز دانش‌آموختگان ما با برگزاری همایش‌های علمی در سراسر جهان و تبلیغ در فضای مجازی با ایجاد فضای علمی معرفتی در جهان اسلام و توسعه گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر اندیشه رهبر معظم انقلاب اسلامی برگرفته از اصول اندیشه امام راحل، توانسته‌اند سطح شناخت و معرفت جوانان را ارتقا ببخشند.

صالح افزود: همچنین المصطفی این آمادگی را دارد تا به یک قطب و پایگاه برای عملیاتی‌سازی اندیشه «جهاد تبیین» که در سخنان مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته به منظور رساندن پیام این حرکت به جهان تبدیل شود.

انتهای پیام
captcha