اعلام برنامه‌های حوزه هنری خوزستان به مناسبت سوم خرداد
کد خبر: 4058832
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸

اعلام برنامه‌های حوزه هنری خوزستان به مناسبت سوم خرداد

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان، برنامه‌های حوزه هنری خوزستان به مناسبت سوم خرداد را اعلام کرد.

محمد شهباز گهروئی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان

به گزارش ایکنا از خوزستان، محمد شهباز گهروئی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان امروز 1 خردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره برنامه‌های گرامیداشت سوم و چهارم خرداد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و حماسه آزادسازی خرمشهر، با اشاره به حماسه آزادسازی خرمشهر، گفت: تقریبا خاطره ذهنی مردم ایران بیش از 200 سال بود که چنین موفقیتی را در خود نداشت.

وی با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر فقط آزادسازی یک قطعه نبود بلکه بازگشت غرور ملی برای مردم ایران بود، افزود: مدتها بود که مردم در ذهنشان حماسه‌ای نداشتند که بخواهند برای فرزندانشان بگویند. این رویداد نقطه عطفی برای تاریخ ایران به شمار می‌رود، زیرا قدرت ايمان و معنویت و روحیه از خود گذشتگی در مردم ایران ایجاد و دوباره زنده شد. 

شهباز گهروئی گفت: اگر قرار است جنگ امروز که جنگ اقتصادی به نتیجه برسد، بدون ايمان به خدا نمی‌شود و رزمندگانی از آن جنس می‌خواهد. 

وی سه خرداد را یک جشن عمومی خواند و گفت: حوزه هنری به منظور گرامیداشت سالگرد حماسه سوم خرداد دو دسته برنامه ملی هستند و استانی و شهرستانی را تحت عنوان روز ملی مقاومت برگزار می‌کند. 

شهباز گهروئی گفت: به مناسبت این حماسه بزرگ برنامه‌های مختلفی از جمله جشن بزرگ سوم خرداد در روز سوم خرداد در مسجد جامع خرمشهر برگزار می‌شود. برای اولین بار «نشان بهروز» به نام شهید بهروز مرادی که ایده و اجرای تابلوی  معروف جمعیت 36 میلیون نفر از وی بود، اهدا می‌شود؛ همچنین در سالهای آینده فعالیت‌های مرتبط با خرمشهر را رصد می‌کنیم و هرساله این نشان اهدا می‌شود. توجه هنرمندان به خرمشهر هدف این نشان ملی است.

شهباز گهروئی از رونمایی تندیس فاتحان خرمشهر در سوم خرداد خبر داد و بیان کرد: در این مراسم سه تندیس شهید «محمد جهان‌آرا»، شهید «بهنام محمدی» و شهید «محسن وزوایی» در سوم خرداد رونمایی می‌شوند؛ قرار است این تندیس‌ها در فضای مناسبی در خرمشهر جانمایی شوند و هر سال یک تا 2 تندیس از شهدا به آنها اضافه کنیم تا به نوعی تاریخ شفاهی برای نسل‌های آینده باشد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان با اشاره به سفر رئیس جمهور به خوزستان گفت: در این سفر سند توسعه ویژه خرم‌شهر نوشته شد یعنی برای توسعه و آبادانی آن بودجه ویژه‌ای دیده شود.

وی با اشاره به برگزاری جشن بزرگ مردمی فاتحان با حضور بیش از هفت هزار نفر از مردم با موضوع آزادسازی خرمشهر بیان کرد: در این روز با حضور رئیس حوزه هنری کشور کلنگ تعمیر و بازسازی سینما نخل خرمشهر به زمین زده می‌شود و بناست هفت تا هشت سالن، کافه کتاب، مجتمع فرهنگی و ... به این سینما اضافه شود.

شهباز گهروئی، مسجد جامع را نماد مقاومت دانست و افزود: مسجد جامع نیاز به تعمیر و بازسازی دارد و از رسانه‌ها می‌خواهیم در این زمینه مطالبه‌گری کنند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان، رونمایی از پنج اثر مکتوب رمان با موضوع خرمشهر، رونمایی از 11 جلد کتاب نمایشنامه‌های بچه‌های مسجد برای اولین بار، برگزاری کارگاه داستان ویژه هنرمندان داستان نویس در کتابخانه شریف خرمشهر با مشارکت حوزه هنری و اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان و با تدریس مجید قیصری و ... را از دیگر برنامه‌های سوم خرداد عنوان کرد.

وی گفت: همچنین به مناسبت روز چهارم خرداد، در دفتر حوزه هنری دزفول، دو کتاب «شهید پیشرو» درباره زندگی شهید حجت‌الاسلام سبحانی، و کتاب «از دزفول تا سرچشمه» زندگی شهید حجت‌الاسلام دانش به قلم غلامرضا درکتانیان رونمایی می‌شود. 

گفتنی است؛ در این نشست خبری از پوستر «نخستین جایزه ادبی خرمشهر» که توسط ساجده مرتضایی هنرمند خوزستانی طراحی شده است، رونمایی شد. 

انتهای پیام
captcha