متولیان مساجد مصرف برق را مدیریت کنند
کد خبر: 4066615
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳

متولیان مساجد مصرف برق را مدیریت کنند

معاون فرهنگی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به ظرفیت متولیان مساجد و اماکن مذهبی برای مدیریت مصرف برق، بر صرفه‌جویی و کاهش مصرف به منظور جلوگیری از بروز اشکال در شبکه تأکید کرد.

دیدار سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق اهواز و حجت‌الاسلام عرفانی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خوزستان

به گزارش ایکنا از خوزستان، علیرضا شکرخدایی،‌ سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق اهواز و حجت‌الاسلام عرفانی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خوزستان روز گذشته، 4 تیرماه با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. 

حجت‌‌الاسلام روح‌الله عرفانی، معاون فرهنگی اوقاف خوزستان در این جلسه با اعلام آمادگی به منظور همکاری حداکثری در مدیریت مصرف برق، گفت: ترویج سنت‌های حسنه موضوعی مهم است که ریشه در فرهنگ ما دارد و در شرایطی که موج جدید گرما و ناترازی تولید و مصرف در کشور پیش آمده ضرورت دارد همه به هر میزان که می‌توانیم در حفظ منابع ملی و صیانت از انرژی برق برای رفاه حال مردم تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کشور ما اقلیم گرم و خشک دارد و در شرایطی که کاربرد برق در زندگی همه ما بسیار فراگیر شده ضرورت دارد براساس برنامه‌ریزی و توصیه‌های کارشناسان صنعت برق برای صرفه‌جویی حداکثری به منظور عبور از پیک بار سال جاری اقدام کنیم.

عرفانی با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف برق در مساجد و اماکن متبرکه افزود: مجموعه اوقاف خوزستان تلاش دارد همچون گذشته با اجرای مدیریت مصرف برق در اماکن وابسته به خود به ویژه در فصل گرم تابستان صرفه‌جویی حداکثری داشته باشد و در این راستا اقدامات لازم از سوی این اداره‌ کل جهت کمک به کاهش مصرف برق مساجد و اماکن دینی در نظر گرفته شده است. مساجد و اماکن دینی به همین منظور پس از پایان وقت نماز، مصارف خود را به حداقل ممکن کاهش می‌دهند.

معاون فرهنگی اداره‌ کل اوقاف خوزستان تصریح کرد: برای اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف برق، متولیان مساجد و اماکن مذهبی ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند تا در زمان پیک بار، مصارف اماکن تحت نظر خود را به حداقل رسانده و یا از مدار خارج کنند تا شاهد بروز اشکال در شبکه و کمبود برق برای مردم نباشیم.

مدیریت برق نیازمند حمایت همه اقشار جامعه است

در این نشست همچنین علیرضا شکرخدایی، سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق اهواز، گفت: تولید، انتقال و توزیع انرژی فرآیند بسیار گران و پرهزینه‌ای است که مدیریت آن نیازمند حمایت همه اقشار جامعه است تا اجرای برنامه‌های صرفه‌جویی در مصرف امکان‌پذیر شود. طی دو سال پیاپی شاهد کاهش باران رحمت الهی هستیم که این مهم باعث شده آورد آب جهت تولید برق در نیروگاه‌های برق‌آبی استان با چالش مواجه شوند که این مهم تولید برق را نیز متأثر از خود کرده است.

شکرخدایی بیان کرد: به منظور کمک به مدیریت مصرف برق از هیئت امنا و متولیان مساجد و اماکن متبرکه تقاضا داریم نسبت به مصرف برق اماکن تحت نظر خود دقت نظر داشته و بخصوص در زمان پیک یا اوج مصرف، پس از اقامه فریضه نماز جماعت ظهر و عصر، مصارف خود را به حداقل ممکن رسانده و از مدار خارج کنند. همچنین پس از نماز مغرب و عشا و تعقیبات و برپایی جلسات قرآن و احکام و ... نیز مجدد لوازم برقی را از مدار خارج کنند.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: مساجد باید به‌عنوان الگویی برای آموزه‌های دینی بوده و نسبت به صرفه‌جویی و تأکید مؤمنین بر کاهش مصارف خود در این شرایط سخت، تلاشگران صنعت برق را یاری کنند.

وی در پایان اظهار کرد: تقاضا داریم اداره‌ کل اوقاف خوزستان از طریق سامانه پیامکی در راستای اصلاح و ترویج الگوی مصرف برق پیام‌ها و توصیه‌های لازم را جهت کاهش مصارف خود داشته باشد.

انتهای پیام
captcha