هزاران مسیحی کاتولیک در زیارتگاه مجوگوریه
کد خبر: 4066650
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴

هزاران مسیحی کاتولیک در زیارتگاه مجوگوریه

هزاران نفر از روز جمعه، 3 تیر در شهر مجوگوریه بوسنی برای یک اعتقاد دینی رایج بین عده‌ای از مسیحیان کاتولیک در جهان تجمع کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، شهر مجوگوریه در 149 کیلومتری سارایوو، پایتخت بوسنی و در استان هرزگوینا این کشور واقع است که به دلیل جذب سالانه هزاران گردشگر نه فقط از اروپا که از دورترین نقاط دنیا شهرت جهانی یافته است.

مجوگوریه تا پیش از اینکه بر مبنای یک ماجرا به نامی پرآوازه در بین اماکن گردشگری بوسنی تبدیل شود، روستایی از توابع شهر چیتلوک  بود و در لغت به معنای  میان دو کوه  یا همان بین‌الجبلین در زبان عربی است.

تمثال حضرت مریم(س) در شهر مجوگوریه

در 24 ژوئن 1981 میلادی  شش چوپان نوجوان، مدعی شدند حضرت مریم(س) همراه با یک نوزاد در این مکان بر آنان تجلی یافته است. آنها این اتفاق را به روحانیون روستا خبر دادند و خبر به سرعت منتشر شد و با این عنوان که این سرزمین نظر کرده است مورد توجه برخی مراکز دینی مسیحیت واقع شد. از آن ماجرا تا به امروز این مکان مذهبی گسترش کمی و کیفی زیادی پیدا کرده است.

از روز جمعه، 3 تیر برابر با سالروز این واقعه هم هزاران نفر طبق رسم هر ساله به شهر مجوگوریه سفر و در مراسم‌هایی ویژه همراه با برپایی نیایش و آئین‌های دینی در کلیسای این شهر شرکت کردند.

حضور گردشگران مسیحی از اقصی نقاط جهان در مجوگوریه بوسنی

با وجود اینکه کلیسای کاتولیک این اعتقاد را به رسمیت نمی‌شناسد اما کسانی که به قداست شهر مجوگوریه معتقدند، در روز بیست و پنجم ژوئن به مناسبت روز ظهور حضرت مریم(س) در این شهر جشن می‌گیرند.

ثمثال حضرت مریم(س) در بوسنی

ایوان دودیگ، یک فعال در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی اظهار کرد: مجوگوریه اهمیت دینی زیادی دارد. کلیسای کاتولیک، این شهر را مقدس نمی‌خواند، اما سالانه هزاران نفر به زیارت اینجا می‌آیند.

ریناتو جالیک، کشیش مجوگوریه نیز می‌گوید که مردم بیش از 40 سال است که در این شهر اجتماع می‌کنند.

انتهای پیام
captcha