کوچک‌انگاری هجمه‌ها علیه حجاب خیانت به حرمت زن مسلمان است
کد خبر: 4066816
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶

کوچک‌انگاری هجمه‌ها علیه حجاب خیانت به حرمت زن مسلمان است

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به رفتارهای هنجارشکنانه در حوزه عفاف و حجاب در بلوار شهید چمران گفت: بی‌توجهی و کوچک‌انگاری این دست هجمه‌های فرهنگی درمورد عفاف و حجاب به عنوان بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین زبان بین‌المللی زنان مسلمان، در سومین حرم اهل بیت(ع) ایران اسلامی، قطعاً خیانتی بزرگ به زن مسلمان، حرمت، اقتدار و شخصیت اوست.

مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز به گزارش ایکنا از فارس، مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز عصر امروز، 5 تیرماه در نطق پیش از دستور جلسه علنی این شورا گفت: متأسفانه در روزهای اخیر شاهد رفتارهای هنجارشکنانه در حوزه  حجاب و عفاف در سومین حرم اهل بیت(ع) بودیم  آن هم در سالروز شهادت مالك اشتر زمان دكتر مصطفی چمران در بلوار شهید چمران شیراز.

وی افزود: بی‌توجهی و کوچک‌انگاری این دست هجمه‌های فرهنگی درمورد عفاف و حجاب به عنوان بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین زبان بین‌المللی زنان مسلمان، در سومین حرم اهل بیت(ع) ایران اسلامی، قطعاً خیانتی بزرگ به زن مسلمان، حرمت، اقتدار و شخصیت اوست و می‌تواند آثار نامطلوبی را در بر جامعه اسلامی بگذارد.

طاهری تصریح کرد: به سهم خود عذرخواهی می‌كنم از محضر نورانی خانواده‌های معزز شهدا، ازچشم و چراغ جامعه‌مان، به ویژه  از مادران معظمه و از همسران مكرمه شهدا، از جانبازان عزیزی كه به حق شهدای زنده هستند، از همه آن‌ها كه بنیانگذاران امنیت و آرامش این نظام سرافراز بوده و هستند به دلیل صحنه‌های دردناكی كه مشاهده شد. ان‌شاءالله همه مسئولان جامعه اسلامی و همه آن‌ها كه دستی در نهادهای تربیتی، آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه، مجموعه سازمان تبلیغات، ارشاد، فرهنگی شهرداری، فرهنگی دانشگاه‌ها و هر ارگانی که مسئولیت انجام کارهای تربیتی و فرهنگی بر عهده ایشان است، خود را در این معركه مسئول دانسته و توان و برنامه‌های پیش‌رو را هوشمندانه‌تر و با اقتدار به پیش ببرند .

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: روی دیگرم با امت شهید پرور و مسلمان است كه همه ما باید خود را در صحنه حاضر ببینیم نه در خارج از معركه. اصلاً تمامی تلاش دشمن معطوف به آلوده كردن جامعه به گناه و هنجارشكنی نیست كه این مهم تلاش همیشگی شیطان بوده و هست، بلكه عمده قوای خود را بر این گذاشته تا امر به معروف و نهی از منكر را قاعده‌ای حكومتی جلوه داده و مسئولیت را از دوش آحاد جامعه مسلمان ساقط بداند كه این یك خطای راهبردی است .

وی با بیان اینکه امام(ره) و بنیانگذار جمهوری اسلامی در فرازی از فرمایشاتشان فرموده‌اند كه محرم و صفر اسلام را زنده نگاه داشته است، گفت: اكنون سئوال اینجاست كه آیا به لحاظ ساختاری آنچه در اجرای این فرمایش حضرت اما تلاش  شده توسط ساختارهای كاملا مردمی و هیئت مذهبی در طول تاریخ بوده و یا اقدامات و ساختارهای دولتی كه مسلما فقط وابسته به حركت‌های مردمی بوده و هست. به اعتقاد حقیر اگر بنا باشد حیات فعالانه و پویایی در اسلام بماند با حضور هیئتی و خودجوش امت اسلامی است و نه با اتكای به دولت‌ها كه البته دولت وظیفه‌ای در فراهم‌سازی زیرساخت‌ها در این راستا و مردم هم وظیفه‌ای دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با تصریح اینکه مشاهده این تصاویر بی‌اختیار فرمایشات نصیحت گونه فرمانده یكتای شهید، سپهسالار جبهه‌های مقاومت، حاج قاسم سلیمانی را به یاد آورد، گفت: وقتی مفهوم هنجارشكنی اجتماعی فقط در عدم حجاب ظاهری گروه اندكی از زنان جامعه معنی شود و ناهنجاری‌های دیگر كه بعضاً در ذهن جامعه به هیچ وجه قابل توجیه نیستند، مورد عتاب و خطاب جدی واقع نشوند نباید انتظار نتایج مطلوبی را داشت.

طاهری با بیان اینکه نوجوانی كه فرق هنجار و ناهنجاری اجتماعی را متوجه نیست، ضد انقلاب نیست، بلكه انقلاب اسلامی را به جامعیت درك نكرده است و ما همه مسئول هستیم، گفت: لازم است در این جا از فرمایش حكیم فرزانه و رهبری انقلاب اسلامی بهره ببرم كه فرمودند ما هم یک نقص داریم، او هم یک نقص دارد. با این نگاه و با این روحیه برخورد کنید البته انسان نهی از منکر هم می‌کند؛ نهی از منکر با زبان خوش، نه با ایجاد نفرت.

وی در ادامه با یادآوری جنایت‌های داعش تصریح کرد: زمانی طاعون داعش نطفه بست و به یك باره گسترده شد و به سرعت از بیش از 80  كشور جهان به او پیوستند. طاعونی كه از سر لذت، سر می‌برید، جگرها را از تن بیرون می‌آورد و به دندان می‌كشید، طاعونی كه كودكان و زنان را به بردگی جنسی واداشته و شهر به شهر را به ارعاب تصرف می‌كرد تا از یك سو خود را به مدیترانه برساند و از یك سو به ایران اسلامی؛ تا به قول خودش به خلافت امت یكپارچه اسلامی برسد. برایش سنی و شیعه هم فرق نمی‌كرد و همه را غیر از خود تكفیر كرده و به شنیع‌ترین اشكالی كه از زمان بربریت شنیده و دیده نشده، خون می‌ریخت و سرزمین خود را پهناور می‌ساخت.

طاهری تصریح کرد: تصمیم بر این شد این طاعون خبیث و این افعی سیاه را در خارج از مرزهای ایران عزیز سركوب و نابود كرد كه اگر خود را به سرزمین ما می‌رساند، جز زمین سوخته و اجساد بی جان چیزی باقی نمی‌ماند. اولین دغدغه، حضور نیروهای جوان جهادی از جان گذشته بود و نه سلاح و منابع مالی. یكی یكی پیدایشان شد و به صفوف جهاد پیوستند. جوان‌هایی از همین نسل‌های دهه 70 و 80  كه با عده كثیری از آن‌ها مانوس بودم. همه آن‌ها تربیت‌شدگان همین نظام بودند، اما پیست اسكیت نداشتند و دوربین‌ها و ابزارهای رسانه‌ای ما هم نتوانست عمق زیبایی‌های روح و اقدام آن‌ها را به نمایش بگذارد، آنقدر از این نسل جوان مجاهد كم گفته شد كه كلمات دشمنان پررنگتر دیده شدند و عجب مظلوم هستیم. آری نسل نوجوان و جوان ما همه آنچه در آن تصاویر موهن دیده شد، نبودند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد: به دشمنان نظام می‌گویم اگر بر این امید واهی نشسته‌اید تا نسل نوجوان ما را در همین یك صحنه ویدیویی ارزیابی كنید و از آن رو دستگاه‌های اندازه‌گیری شما جامعه ما را قادر به واكنش فرهنگی نمی‌داند سخت در اشتباه هستید. اکنون بهتر می‌فهمیم كه سلام فرمانده كجا را هدف قرار داده و چه آتشی در اردوی شما به پا كرده و برد این كنشگر فرهنگی زیبا تا كجاست؟ امروز و فرداست كه نسخه «هِلو كاماندر» آن را از عمق اروپا و امریكا بشنویم ، آنگاه ارزیابی بهتری از این معركه فرهنگی خواهیم داشت. توبه عوام از گناه است و توبه خواص از غفلت و امید داریم كه خداوند متعال به حق قداست خون مقدس شهدا همه ما بر این راه موفق بدارد .

وی گفت: شورای اسلامی شهر شیراز ضمن قبیح و حرام دانستن و برگزاری چنین محافل و مجالسی و تقاضای پرهیز از برخوردهای سلبی بدون ریشه‌یابی، بر حمایت‌های قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر و در عین حال تاكید بر ضرورت ارائه آموزش‌های دقیق و علمی به افراد مشتاق و گروه‌های فعال در این عرصه تاکید دارد و امیدواریم تا دستگاه‌های آموزشی و تربیتی نظام در حوزه فرهنگی تمام تلاش خود را برای بهبودی فضای تربیتی و فرهنگی جامعه به كار گیرند.

طاهری بیان کرد: در صورت عدم توجه به این مهم و سوءاستفاده دشمنان انقلاب از چنین صحنه‌هایی و سیاسی و خدای ناكرده امنیتی كردن چنین معضلات فرهنگی اجتماعی، نتایج برای هیچیك از آحاد جامعه مطلوب نخواهد بود.

انتهای پیام
captcha