هشت پدر و مادر شهید و پنج جانباز آسمانی شدند
کد خبر: 4067782
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
در هفته‌ دوم تیر

هشت پدر و مادر شهید و پنج جانباز آسمانی شدند

در هفته‌ای که گذشت هشت پدر و مادر شهید و پنج جانباز 70 درصد آسمانی شدند و به فرزندان و یاران شهید خود پیوستند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، در هفته‌ای که گذشت؛ بانو شهنازی؛ مادر شهیدان والامقام زیدالله و اسماعیل آیرملو عرب‌دیزجی پس از تحمل سال‌ها دوری و رنج فراق، به فرزندان شهیدش پیوست و در باغ رضوان ارومیه به خاک سپرده شد.

شهید اسماعیل آیرملو عرب دیزجی ۱۷ خرداد 1363 هنگام خنثی کردن مین دست‌ساز ضدانقلاب در داخل ساختمان ستاد مرکزی گردان شهید چمران در سرو بر اثر انفجار مین به درجه رفیع شهادت نائل شد.

شهید زیدالله آیرملو عرب‌دیزجی ۱۱ شهریور 1360 در منطقه مرزی جنوب بر اثر اصابت ترکش توپخانه دشمن به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مادر شهیدان آرمین

دلبر سمیعی مادر شهیدان بهمن و خسرو آرمین به علت کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت.

شهید گرانقدر خسرو آرمین متولد ۱۳۴۷ عضو شورای دانش آموزی بوده که در سال 1360 در عملیات والفجر ۹ در منطقه سلیمانیه مفقودالاثر شده که پس از چند سال پیکر پاکش به میهن اسلامی بازگشته و در گلزار مطهر شهدای باغ فردوس کرمانشاه در جوار همرزمان شهیدش به خاک سپرده شد.

شهید والامقام بهمن آرمین نیز متولد سال ۱۳۳۹ با عضویت سپاه پاسداران بوده که در سال ۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی سردشت (بوالفتح) آسمانی شده و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مادر شهیدان پیش‌بین

افسر حقگو مادر شهیدان والامقام مرتضی و اسماعیل پیش‌بین پس از سال‌ها فراق از فرزندان دلیر و افتخارآفرینش به علت کهولت سن و بیماری قلبی و تنفسی دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

اسماعیل پیش‌بین سال 1362 در منطقه عملیاتی فکه و مرتضی پیش‌بین سال 1366 در منطقه عملیاتی ماووت به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

مادر شهیدان نظامی ایل

صدیقه فیضی مادر شهیدان علی و محمد نظامی ایل به علت بیماری دیابت و سکته شامگاه روز گذشته شنبه چهارم تیر در سن 67 سالگی در بیمارستان شهید کامیاب مشهد آسمانی شد و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید محمد نظامی ایل در 10 شهریور 1346 و برادر شهیدش علی نظامی ایل در 30 شهریور 1348 در شهرستان فریمان چشم به جهان هستی گشودند و در 21 بهمن 1364 و 31 فروردین 1366 به مقام رفیع شهادت نائل آمدند و گلزار شهدای بهشت رضای مشهد مقدس میزبان پیکر مطهر برادران شهید است.

مادر شهیدان حسین‌زاده ‌سرحوزکی

فاطمه پورنجار مادر شهیدان والامقام مصطفی و مرتضی حسین‌زاده ‌سرحوزکی پنجم تیر امسال، پس از سال‌ها تحمل دوری از فرزندان شهیدش بر اثر کهولت سن در 90 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

شهیدان مصطفی و مرتضی حسین‌زاده ‌سرحوزکی در هفتم آبان 1344 و 20 مهر 1347 در کاشمر متولد و در 28 بهمن 1364 و 30 آبان 1366 به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

مادر شهیدان جعفری

سیده شهربانو سعادت مادر شهیدان والامقام باباحسن و محمدکاظم جعفری و جانبازان مهدی و عبدالکریم جعفری از شهرستان گراش در سن ۸۸ سالگی به دلیل بیماری و کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت.

 شهید محمدکاظم جعفری سال ۱۳۶۰ در منطقه ایستگاه ۷ آبادان به شهادت رسید و شهید باباحسن جعفری نیز سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ در منطقه فاو به قافله شهدا پیوست.

پدر شهیدان مقدم کوهی

رهبر مقدم کوهی پدر شهیدان والامقام حسین و ایوب مقدم کوهی پس از سال‌ها دوری از فرزندان دارفانی را وداع گفت و به سوی حق شتافت.

شهید حسین مقدم‌ کوهی دهم شهریور ۱۳۵۰ در روستای انجلین از توابع شهرستان خرمدره به دنیا آمد و سی و یکم تیر ۱۳۶۸‏، با سمت بی‌سیم چی در بانه بر اثر انفجار مین و اصابت ترکش آن به سر و صورت، شهید شد. 

شهید ایوب مقدم کوهی چهارم فروردین ۱۳۴۳‏، در روستای انجلیین از توابع شهرستان خرمدره به دنیا آمد و پانزدهم آبان ۱۳۶۱، با سمت خدمه خمپاره انداز در موسیان توسط نیروهای عراقی براثر اصابت گلوله به قلبش شهید شد. 

پدر شهیدان خلیلی

مشهدی کاظم خلیل پدر شهیدان والامقام مجتبی و معصومه خلیلی و همسر شهیده فاطمه عیدی گماری پس از سال‌ها فراق از فرزندان و همسر افتخارآفرینش در شش تیرماه امسال به علت کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به شهیدانش پیوست.

شهید مجتبی خلیلی در نهم تير 1364، در شهرستان انديمشك ديده به جهان گشود و در چهارم آذر 1365، در بمباران هوايی زادگاهش به شهادت رسيد.

شهید معصومه خلیلی در بيستم تير 1358، در شهرستان انديمشك ديده به جهان گشود و در چهارم آذر 1365، در بمباران هوايی زادگاهش به شهادت رسيد.

جانباز 70 درصد

جانباز گرانقدر ۷۰ درصد ماشاالله وصالی صبح امروز دوشنبه 6 تیر در بیمارستان شهدای تجریش به همرزمان شهیدش پیوست.

این جانباز شهید در 6 شهریور ماه سال 1327 دیده به جهان گشود، پس از حضور در جبهه از ناحیه دو پا مجروح و به درجه رفیع جانبازی نائل شد. از این جانباز گرانقدر چهار فرزند دختر به یادگار مانده است.

جانباز 70 درصد

شهید علی یاری متولد یکم آذر 1366 بود که از 20 شهریور سال 1386 به استخدام سپاه درآمد و در 14 آذر سال 1390، حین مأموریت در منطقه بندان جنوب شرق کشور دچار جراحت شد و در اثر این جراحت به مدت 11 سال در کما به سر می‌برد و سرانجام چهارم تیر به شهادت رسید.

پیکر مطهر شهید علی یاری جانباز والامقام 70 درصد بیرجندی که بعد از 11 سال جانبازی به فیض شهادت نائل آمد، یکشنبه 5 تیرماه ساعت 9 صبح از محل هیئت ابوالفضلی (مصلی بیرجند) تشییع و در گلزار شهدای بیرجند به خاک سپرده شد.

جانباز 70 درصد

جانباز گرانقدر 70 درصد رضا گشت نوردرودسری هفتم تیر پس از تحمل سال‌ها درد و رنج ناشی از جانبازی به همرزمان شهیدش پیوست.

جانباز شهید رضا گشت نوردرودسری متولد 1355 در هفتم اسفند 1374 در پاکسازی و خنثی کردن میدان مین منطقه شلمچه از ناحیه دو چشم و دو دست و شکم به درجه رفیع جانبازی نائل آمد. از این جانباز گرانقدر دو فرزند دختر به یادگار مانده است.

جانباز 70 درصد

جانباز گرانقدر 70 درصد علی اسدی کرم از شهرستان شهر بابک استان کرمان پس از تحمل سال‌ها درد و رنج ناشی از مجروحیت در بیمارستان گودرز یزد به همرزمان شهیدش پیوست.

جانباز 70 درصد علی اسدی کرم سال 1349 متولد شد و سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵  به درجه جانبازی نائل آمد.

جانباز 70 درصد

جانباز شهید حاج رضا شکرچی فرمانده گردان امام سجاد(ع) پس از تحمل سال‌ها درد رنج ناشی از مجروحیت درسن 67 سالگی به همرزمان شهیدش پیوست.

انتهای پیام
captcha