سِر نماز مقبول
کد خبر: 4076053
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی مطرح کرد

سِر نماز مقبول

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با حضور در مسجد امام خمینی(ره) کرمان در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش گفت: اگر نماز نباشد قبولی سایر اعمال میسر نخواهد بود.

اقامه نماز عاشورا

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور با حضور در مسجد امام خمینی(ره) کرمان در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش، سخنانی را در خصوص عوامل بازدارنده در قبول احکام الهی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام قرائتی در جمع مردم کرمان با اشاره به آیه ۱۳ سوره مائده، پیمان‌شکنی را یکی از عوامل بی‌اعتنایی به دین و احکام خداوند عنوان کرد و گفت: استفاده از لقمه حرام موجب بی‌وفا شدن انسان و درنهایت منجر به شکستن پیمان می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود اسلام گزینشی در جامعه، تصریح کرد: بعضی افراد هستند که بخشی از اسلام را قبول دارند و بعضی دیگر را قبول ندارند و در روایات داریم اگر بعضی از اسلام نباشد خیلی چیزهای دیگر هم نیست، مانند نماز که اگر نباشد، قبولی سایر اعمال نیز میسر نخواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، سنگدلی و قساوت قلب را به عنوان عامل دوم در بی‌اعتنایی نسبت به دین و احکام الهی مطرح کرد و گفت: در بسیاری از آیات و روایات آمده است که برخی از غذاها، کارها، مهمانی‌ها و فعالیت‌های روزمره باعث قساوت قلب شده و موجب می‌شود انسان خوب، ذره‌ذره تبدیل به انسان بد شود.

حجت‌الاسلام قرائتی نبود اشک را در انسان علامت قساوت قلب عنوان کرد و گفت: ائمه اطهار در مناجات با خدا درخواست اشک داشتند و نشست و برخاست با یتیمان و رفت و آمد با آن‌ها را باعث از بین رفتن قساوت قلب بیان می‌کردند‌.

وی در ادامه اظهار کرد: طبق آیه ۷۴ سوره بقره دل‌های کفار سنگ است بلکه از سنگ بدتر است و در روز عاشورا سنگدلی موجب شد تا به علی‌اصغر هم رحم نکنند.

قرائتی افزود: عمل نکردن به مستحبات ذره‌ذره زمینه عدم عمل به واجبات را فراهم می‌کند و علامت سندگی این است که در مقابل نصیحت و آمر به معروف مقاومت دارند و تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به نکاتی پیرامون تأثیر رفتار والدین بر فرزندان، گفت: انتخاب اسم مناسب برای فرزند و انجام اعمال دینی در زندگی کودکان تأثیر زیادی دارد. اجرای برنامه‌های فرهنگی در آموزش و پروش ویژه دانش آموزان، کودکان، نوجوانان از طریق داستان‌های قرآنی در رفتار دینی آن‌ها مؤثر است.

انتهای پیام
captcha