تهرانی‌ها طی سه ماه اخیر بیش از 13 میلیارد صدقه داده‌اند
کد خبر: 4076382
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲

تهرانی‌ها طی سه ماه اخیر بیش از 13 میلیارد صدقه داده‌اند

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران، گفت: مردم استان تهران در سه ماهه نخست امسال 13 میلیارد و 700 میلیون تومان صدقه برای رسیدگی به امور نیازمندان پرداخت کرده‌اند.

تهرانی‌ها طی سه ماه اخیر بیش از 13 میلیارد صدقه داده‌اند

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، محمد دهرویه، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران ضمن تشریح فعالیت‌های اداره امور اجرایی مشارکت‌های مردمی این اداره کل، گفت: مردم خیّر تهران در سه ماهه سال جاری بیش از 13 میلیارد و 700 میلیون تومان صدقه نقدی پرداخت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 111 هزار و 755 مشترک نیز از طریق  QRکد صدقات خود را پرداخت کرده‌اند، گفت: میزان صدقات مردمی در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به همین مدت زمان در سال گذشته 29 درصد رشد داشته است.

دهرویه، یادآور شد: مراکز نیکوکاری تحت نظارت کمیته امداد استان تهران نیز هشت میلیارد و 164 میلیون تومان صدقه جذب و برای معیشت خانواده‌های نیازمند هزینه کردند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران با تأکید بر اینکه، کمک‌های جمع‌آوری‌شده از صندوق‌های صدقات مطابق جدول سهم‌بندی و مبتنی بر نیاز جامعه هدف در امور معیشتی، درمان، مسکن، جهیزیه و تحصیل نیازمندان هزینه می‌شود، اظهار کرد: هم‌اکنون 323 هزار و 480 صندوق صدقات فعال در استان تهران وجود دارد که از این تعداد 284 هزار و 991 صندوق در اختیار مشترکان خانگی و مابقی در قالب صندوق بزرگ و متوسط در معابر، ادارات، مجتمع‌های تجاری و مدارس نصب‌شده‌اند.

وی از آمادگی دفاتر 36 گانه کمیته امداد استان تهران و حدود هزار مرکز نیکوکاری برای دریافت کمک‌های نقدی خبرداد و افزود: مردم نیکوکار و خیران عزیز می‌توانند از طریق اسکن کد QR درگاه پرداخت الکترونیک و یا  شماره‌گیری تلفن گویای 7355،  کد   # 021  *8877 * کمک‌های خود را واریز کنند.

دهرویه با بیان اینکه QR کد از روش‌های نوین پرداخت صدقه است که مشترکان از طریق اسکن کد مشخص، می‌توانند به آسانی صدقات خود را به نیت خانواده‌های نیازمند پرداخت کنند، اظهار کرد: در سال جاری برنامه ریزی‌های لازم در مورد ارائه QR کد به مشترکان حقیقی و حقوقی انجام شده و ادارات تابعه استان تهران آمادگی دارند طی 24 ساعت QR کد تولید و در اختیار خیران حقیقی و حقوقی برای پرداخت صدقات قرار دهند.

انتهای پیام
captcha