از یورش صهیونیست‌ها به مسجد‌الاقصی تا حمایت نتانیاهو
کد خبر: 4076533
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
با تحولات جدید فلسطین؛

از یورش صهیونیست‌ها به مسجد‌الاقصی تا حمایت نتانیاهو

درحالی که وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد از زمان آغاز عملیات جدید رژیم ددمنش صهیونیستی به نوار غزه، 32 نفر شهید شدند که 6 تن از آنها کودک هستند و ۲۱۵ نفر دیگر هم مجروح شدند، جمعی از شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی یورش برده و مشغول آداب تلمودی هستند.

افزایش شمار شهدا در غزه

به گزارش ایکنا به نقل از تارنمای العالم، آمار تلفات جنایت جدید رژیم کودک‌کُش صهیونیستی علیه منطقه مسکونی در نوار غزه، همچنان در حال افزایش است.
وزارت بهداشت نوار غزه بامداد یکشنبه اعلام کرد از زمان آغاز عملیات جدید رژیم ددمنش صهیونیستی به نوار غزه، ۲۴ فلسطینی از جمله ۶ کودک به شهادت رسیده و ۲۱۵ نفر دیگر مجروح شدند.

حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی

مرکز اطلاع رسانی فلسطین اعلام کرد: شهرک‌نشینان در سالگرد آنچه که «تخریب معبد» نامیده‌اند به مسجد الاقصی حمله کردند.

یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد‌الاقصی

ایتمار بن غفیر، عضو تندرو کنست نیز در تظاهرات شهرک‌نشینان یهودی مقابل مسجد الاقصی شرکت کرده است.

صهیونیست‌ها درصدد تعرض دسته‌جمعی به مسجد الاقصی در دو نوبت صبح و عصر به مناسبت سالروز به اصطلاح تخریب معبد کذایی یهود هستند.

منابع عبری زبان اعلام کردند که پلیس رژیم صهیونیستی اجازه برگزاری تمامی فعالیت‌های مقرر در شهر قدس در روز یکشنبه از جمله تعرض صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی را خواهد داد.

این منابع همچنین تأکید کردند که یائیر لاپید، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته که مخالفتی با ورود هیچ یک از اعضای کنست به مسجد الاقصی ندارد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای ضمن محکومیت این حمله اعلام کرد: ما اقدام رژیم اشغالگر در حمایت از افراط‌گرایان برای یورش به الاقصی را رد و تأکید می‌کنیم که مردم ما در مقابله با این رژیم و دفاع از سرزمین و اماکن مقدس خود متحد هستند.

حماس افزوده است: ما رژیم اشغالگر را مسئول کامل عواقب هجوم به مسجد الاقصی و پیامدهای غیرقابل پیش بینی آن می‌دانیم.

حماس همچنین در بیانیه‌ای دیگر نسبت به شهادت فرمانده نظامی جهاد اسلامی فلسطین واکنش نشان داد و اعلام کرد: شهادت شهید خالد سعید منصور، فرمانده منطقه جنوبی گردان قدس و جمعی از همرزمانش را به امت عربی و اسلامی و ملت فلسطین و به خصوص جنبش جهاد اسلامی تسلیت عرض می‌کنیم.

هشدار هنیه در مورد تعرض صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس نسبت به توطئه صهیونیست‌ها برای تعرض دسته‌جمعی به مسجد الاقصی به مناسبت سالروز به اصطلاح تخریب معبد کذایی هشدار داد.

اسماعیل هنیه ضمن تأکید بر مخالفت قاطع فلسطینیان با هرگونه تعرض به قبله نخست مسلمانان، اعلام کرد که با برادران مصری و قطری و مسئولان سازمان ملل در این رابطه در تماس خواهیم بود.

حمایت نتانیاهو از حمله نظامی تل‌آویو به غزه

نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی، امروز پس از دیدار با یائیر لاپید، گفت که از عملیات نظامی جدید تل آویو علیه نوار غزه حمایت می‌کند و افزود: «در این دیدار، از تجربه امنیتی خود به نخست‌وزیر توصیه‌هایی کردم».

جهاد اسلامی: برای مدیریت نبرد هماهنگی وجود دارد

داود شهاب، مسئول دفتر رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی گفت که شواهد و قرائن زیادی درباره هماهنگی و همکاری میان گروه‌های فلسطینی برای مدیریت نبرد وجود دارد و هماهنگی‌ها ادامه دارد. همچنین تلاش‌هایی برای آرام‌سازی اوضاع وجود دارد که البته سخن گفتن درباره آن هنوز زود است.

این مسئول جنبش جهاد اسلامی همچنین گفت که بمباران منازل شهروندان بی‌دفاع فلسطینی توسط اشغالگر اسرائیلی نشان‌دهنده گسترش دایره تجاوزات این رژیم علیه نوار غزه و تلاش برای اعمال فشار بر مقاومت فلسطین است.

انتهای پیام
captcha