ضرورت تزریق حداقل دو دُز واکسن کرونا برای زائران اربعین
کد خبر: 4077908
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹

ضرورت تزریق حداقل دو دُز واکسن کرونا برای زائران اربعین

جانشین ستاد استانی مدیریت و پیشگیری کرونا در یزد گفت: زائرانی که برای حضور در راهپیمایی اربعین قصد سفر به عتبات را دارند، حتماً باید دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.

علی اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزدبه گزارش ایکنا از یزد، علی‌اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد، روز گذشته، 22 مردادماه در جلسه ستاد استانی مدیریت و پیشگیری کرونای این استان با اشاره به روند کاهشی بیماران سرپایی و بستری کرونایی در استان اظهار کرد: هر چند این کاهش موجب خوشحالی است اما حقیقتاً نمی‌توان به این روند اعتماد داشت و به پایداری آن خوش‌بین بود.

جانشین ستاد استانی مدیریت و پیشگیری کرونای یزد با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی در شهرستان‌های میبد، بهاباد و خاتم بیان کرد: مردم باید نسبت به رعایت شیوه نامه‌ها و واکسیناسیون اهتمام لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: هم‌استانی‌های عزیز از سنین پنج سال به بالا باید نسبت به واکسیناسیون اهتمام لازم را داشته و چنانچه دزهای اول، دوم و سوم را دریافت نکردند نسبت به این مهم اقدام کنند، ضمن اینکه دز یادآور نیز باید برای کسانی که 6 ماه قبل واکسن تزریق کردند، انجام شود.

عزیزی با اشاره به ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس بیان کرد: هرچند برای ثبت نام دانش‌آموزان ارائه کارت واکسن ضروری نیست اما به خانواده‌های دانش آموزان توصیه می‌کنیم بحث واکسیناسیون به ویژه برای دانش‌آموزان زیر 12 سال را جدی بگیرند چرا که با راه‌اندازی سرویس‌های مدارس احتمال ابتلا افزایش می‌یابد.

جانشین ستاد استانی مدیریت و پیشگیری کرونا در یزد خطاب به علاقه‌مندان سفر اربعین گفت: زائران بزرگواری که برای حضور در راهپیمایی اربعین قصد سفر به عتبات را دارند حتماً باید دو دُز واکسن را دریافت کرده باشند و البته افرادی که 6 ماه نیز از دریافت واکسن آنان گذشته باشد باید یک دُز یادآور تزریق کنند.

عزیزی از اجرای طرح واکسیناسیون خانه به خانه در استان خبر داد و گفت: برای واکسیناسیون مردم عزیز استان طرح مراجعه به درب منازل در روستاها و شهرها اجرایی خواهد شد.

معاون استاندار یزد محرم و صفر را بهترین فرصت برای اقناع مردم توسط وعاظ و روحانیون نسبت به امر واکسیناسیون برشمرد و اظهار کرد: با همراهی مردم عزیز استان و تکمیل واکسیناسیون شاهد ریشه‌کن شدن این بیماری و بازگشت به زندگی عادی در جامعه باشیم.

انتهای پیام
captcha