طرح «نفس» در یزد اجرا می‌شود
کد خبر: 4077914
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸

طرح «نفس» در یزد اجرا می‌شود

استاندار یزد بر اجرای طرح نجات فرزندان سقط با عنوان «نفس» در استان تأکید کرد و گفت: باید به باورهای غلطی که در این زمینه در جامعه وجود دارد پاسخ داد.

مهران فاطمی، استاندار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، روز گذشته، 22 مردادماه در نشست دبیرخانه شهید مدرس(ره) که به منظور بررسی طرح‌های این مجمع و بویژه طرح نفس در محل سپاه الغدیر برگزار شد، خطاب به مسئولان اجرای طرح نفس اظهار کرد: اعتبارات لازم جهت اجرای این طرح و به تبع آن کاهش معنادار آمار موجود در این حوزه، تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از افراد بدون دلیل پزشکی و تنها بر مبنای گره‌های ذهنی و باورهای غلط اقتصادی و اجتماعی اقدام به این عمل می‌کنند گفت: باید با باورهای غلط در این حوزه‌ها متناسب با بوم یزد مواجه شد و گروه‌های مرجع، رسانه‌ها، افراد تأثیرگذار و رسانه ملی، گره‌های ذهنی را باز و باورهای غلط را از بین ببرند.

استاندار یزد با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر فرهنگسازی در حوزه فرزندآوری بیان کرد: اجرای سیاست غلط تنظیم خانواده و ترویج شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» و «صدای اعتقاد دو فرزندی» سبب کاهش رشد جمعیت در کشور شد و حال باید این مسیر را با ابزار فرهنگسازی، برگردانیم.

فاطمی یکی از معتبرترین مراکز مورد اعتماد مردم را شبکه بهداشت؛ به جهت طرح مسائل پزشکی و خانوادگی در آن، دانست و یادآور شد: در حالی که عده‌ای خواستار فرزند نیستند در مقابل هم عده زیادی به دنبال فرزند آوری هستند.

وی ادامه داد: باید در طرح نفس، صندوقی پیش بینی شود تا خانواده‌هایی که به دلیل مسائل مالی فرزند دار نمی‌شوند و نمی‌توانند از طرح‌های ناباروری هم استفاده کنند از این صندوق بهره مند شوند.

استاندار یزد از حمایت همه جانبه استانداری از اجرای طرح نفس در استان خبر داد و گفت: یکی از اقدامات ارزشمند سپاه الغدیر و بسیج، تشکیل کارگروه‌های ماهر با حضور نخبگان بسیجی و هم اندیشی و تصویب طرح‌هایی ارزشمند است که این طرح‌ها به صحن ماهر می‌آید و با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار و نمایندگان استان بررسی و پس از نهایی شدن در کارگروه استانی به اجرا می‌رسد.

فاطمی اجرای طرح نفس را طرح خوب و ارزشمندی در این حوزه دانست و گفت: امید است با اجرای طرح‌های مرتبط با جمعیت، ازدواج و خانواده بتوانیم فضایی در تراز نظام اسلامی و دارالعباده را احیا کرده و خانواده‌هایی شاداب، سالم، پر جمعیت، مستعد و پیشرو در استان داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha