دفاع از دین نیاز به زمان‌شناسی و مخاطب‌شناسی دارد
کد خبر: 4077922
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹

دفاع از دین نیاز به زمان‌شناسی و مخاطب‌شناسی دارد

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه اگر بخواهیم دفاع درستی از دین داشته باشیم باید به آنچه در این سنگر نیاز است، مسلط شویم بر ضرورت زمان‌شناسی و مخاطب‌شناسی تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارتبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، شب گذشته، ۲۲ مردادماه در دیدار با روحانیون حج عمره و عتبات عالیات فارس که در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد، گفت: روز به روز بدعت‌ها و مسائل نو در جامعه منعکس می‌شود و به وجود می‌آید لذا همه ما باید خود را در پاسخگویی مجهز کنیم.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم دفاع درستی از دین داشته و در سنگر خدمت‌گزاری حضور داشته باشیم باید به آنچه در این سنگر نیاز است، مسلط شویم.

نواب با بیان اینکه بخش علمی یکی از مواردی است که باید به عنوان خادم فرهنگی کاروان‌ها داشته باشیم، افزود: تلاش کنیم عالم به زمان باشیم؛ جامعه تغییر کرده است و باید برای این مخاطب، خود را آماده کنیم لذا نمی‌توان مطلقاً به آنچه قبلاً می‌دانستیم اکتفا کنیم.

وی با ذکر این نکته که در کاروان‌ها حاضر شویم و تأثیرگذار باشیم، گفت: باید زمان را بشناسیم و به نیازها توجه کنیم، همچنین باید مخاطب را بشناسیم تا ارتباط برقرار شود.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با تصریح اینکه در رابطه با اخلاق‌مداری، روحانی کاروان باید روحیه تعاون و همگرایی داشته باشد، اضافه کرد: روحانی در کاروان نقش‌آفرین باشد که در این صورت تأثیرات سخن او چند برابر می‌شود، همچنین او باید حسن معاشرت داشته باشد.

نواب با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند که اربعین زمینه‌ساز تمدن اسلامی و یک فرهنگ و جریان بزرگ فرهنگی است به تبیین توصیه‌هایی برای اربعین به روحانیون کاروان‌ها پرداخت و گفت: آسیب‌شناسی و رفع اشکال، استفاده از تجربیات موفق دیگران، تبیین انحرافات برای خواص جهت ره‌یافت به راهکار، دعوت مردم به صبوری و همکاری با خادمان در مواکب، توجه به اقشار خاکستری و جذب آن‌ها، برجسته کردن نام شهدا، توجه به نماز جماعت و قرائت قرآن در موکب، توجه به مشکلات خاص امسال از جمله گرما و کرونا و کمک به نظافت عمومی از جمله نکاتی است که باید در برنامه‌های امسال باید به آن توجه داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha