فرصت دریافت تسهیلات برای فعالان قرآنی و فرهنگی، هنری در زنجان
کد خبر: 4077956
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

فرصت دریافت تسهیلات برای فعالان قرآنی و فرهنگی، هنری در زنجان

کارشناس مسئول طرح و برنامه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: تسهیلات طرح ساماندهی و حمایت مشاغل خانگی به دو صورت مستقل و پشتیبان اعطا می‌شود.

اعطای تسهیلات برای فعالان قرآنی و فرهنگی، هنری در زنجان

ملیحه علی‌گو کارشناس مسئول طرح و برنامه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، درباره طرح ساماندهی و حمایت مشاغل خانگی، اظهار‌کرد: طرح ساماندهی و حمایت مشاغل خانگی از سال ۱۳۹۶ در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز اجرا می‌شود و افراد می‌توانند در رشته‌های فرهنگی، هنری و قرآنی تسهیلاتی با سود ۴ درصد دریافت کنند.

وی افزود: کسانی می‌توانند از طرح ساماندهی و حمایت مشاغل خانگی استفاده کنند که می‌خواهند در محدوده خانه یا کارگاه کاری شروع کرده یا کسب و کار خود را توسعه دهند و این تسهیلات در دو بخش مستقل و پشتیبان اعطا می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: در بحش پشتیبان تسهیلات به افرادی اعطا می‌شود که حداقل برای ۵ نفر و حداکثر برای ۲۰ نفر کارافرینی کنند و از ۲۵۰ میلیون برای ۵ نفر شروع شده و به ازای هر فرد ۵۰ میلیون تومان به میزان تسهیلات افزوده می‌شود و در بخش مستقل افرادی که به تنهایی می‌خواهند کاری شروع کرده یا ادامه دهند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

علی‌گو ادامه داد: وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی پشتیبان طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی است و در رشته‌های تخصصی با ادارات مربوطه آن حوزه نیز همکاری می‌کند. همچنین متقاضیان دریافت تسهیلات می‌توانند برای ثبت‌نام اولیه و اطلاع از اینکه رشته آن‌ها جزو ۱۲۸ عنوان تعریف شده در حوزه فرهنگی، هنری و قرآنی است، به سایت مشاغل خانگی مراجعه کنند.

کارشناس مسئول طرح و برنامه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: تسهیلات دیگری که وجود دارد وام تبصره ۱۸ با سود ۱۰ الی ۱۲ درصد نیز برای آموزشگاه‌های هنری و موسسات فرهنگی و هنری وجود دارد که شرایط سخت‌تری داشته و افراد باید طرح ارایه دهند که بازرسی‌های خاصی را نیز به همراه دارد.

انتهای پیام
captcha