بلاغت؛ اصل هدف کلام قرآن
کد خبر: 4077958
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳

بلاغت؛ اصل هدف کلام قرآن

سرپرست گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بلاغت اصل هدف کلام قرآن است که باید به روح و جان انسان‌ها بنشیند.

حمید صمدی، سرپرست گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حمید صمدی، سرپرست گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در مراسم افتتاحیه مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «پردیس مهر و معرفت» که شامگاه گذشته 22 مردادماه، در محل این مؤسسه برگزار شد، اظهار کرد: اساتید بسیار فرهیخته‌ و باتجربه‌ای به اداره‌کل فرهنگ ارشاد اسلامی خراسان رضوی، برای گرفتن مجوز این مؤسسه قرآنی آمده بودند. اهداف زهرا گواهی نیز بسیار جالب به نظر آمد، اینکه در این مؤسسه به روی همه باز است.

وی ادامه داد: شاید دو نگاه وجود داشته باشد؛ در نگاه نخست آن‌هایی که هم فکر ما نیستند، با ما نیستند. نگاه دوم نیز معتقد هستند، به آن‌ها که هم فکر ما نیستند، فکرتان را عرضه کنید، اگر با منطق و عقل‌شان جور درآید، می‌پذیرند و این موضوع از اهداف بلندی است که در قرآن آمده است.

سرپرست گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تلاوت آیه 6 سوره توبه که خداوند می‌فرماید: «وَإِنْ أَحَدٌ مِنَ الْمُشْرِكِينَ اسْتَجَارَكَ فَأَجِرْهُ حَتَّى يَسْمَعَ كَلَامَ اللَّهِ ثُمَّ أَبْلِغْهُ مَأْمَنَهُ ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا يَعْلَمُونَ؛ و اگر یکی از مشرکان به تو پناه آورد (که از دین آگاه شود) بدو پناه ده تا کلام خدا بشنود و پس از شنیدن سخن خدا او را به مأمن و منزلش برسان، زیرا که این مشرکان مردمی نادانند». گفت: بلاغت اصل هدف این کلام است که باید به روح و جان انسان‌ها بنشیند.

صمدی بیان کرد: با این توصیف از مؤسسه، انسان یاد حرم مطهر امام مهربانی می‌افتد. هر کسی را با هر فکر و مدلی به آن‌جا می‌رود، بدان جذب می‌شود و این روش، روش خوب و بذرپاشی است که در آینده نتیجه خواهد داد.

وی با اشاره به دشواری‌های موجود در گرفتن مجوز برای موسسه قرآنی «پردیس مهر و معرفت»، عنوان کرد: اینکه زهرا گواهی به عنوان مدیرعامل این مؤسسه، میراث پدر و مادر خود را در راه قرآن صرف کرده است، هدف و فکر بسیار بلندی است که هر کسی آن را ندارد.

انتهای پیام
captcha