رسانه‌ها از ارکان مردم‌سالاری در ایران اسلامی هستند
کد خبر: 4077965
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳

رسانه‌ها از ارکان مردم‌سالاری در ایران اسلامی هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان رسانه‌ها را از ارکان مردم‌سالاری ایران اسلامی و پل ارتباطی مردم و مسئولان دانست و نقش آنان را در معرفی خدمات دولت به مردم، بی‌بدیل دانست.

جلسه شورای اطلاع رسانی استان هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، احسان کامرانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، امروز، 23 مردادماه، در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان، ضمن تسلیت ایام شهادت مظلومانه امام(ع) و یاران باوفایشان و امام زین‌العابدین(ع)، اظهار کرد: نهضت عاشورا و رشادت‌های سالار شهیدان باعث ماندگاری دین مبین اسلام در طول تاریخ شده است.

وی همچنین روز خبرنگار را گرامی داشت و تصریح کرد: خبرنگاران نقش بسزایی در معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف در سطح کشور دارند. این قشر به عنوان یکی از ارکان مردم‌سالاری نقش مهمی در برقراری ارتباط بین مردم و مسئولان به عنوان پل ارتباطی دارند.

کامرانی با اشاره به در پیش بودن هفته دولت، افزود: دولت مردمی از بدو فعالیت تاکنون منشأ خدمات بسیاری در بخش‌های مختلف بوده است که نیازمند انعکاس در جامعه است. هفته دولت فرصت بسیار مناسبی برای معرفی خدمات و دستاوردهای دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف به مردم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، عنوان کرد: انعکاس مطلوب و واقعی خدمات دولت در سال اول شروع فعالیت آن از اهمیت بسزایی برخوردار و دستگاه‌های اجرایی در این زمینه رسالت خطیری دارند و بایستی متفاوت با گذشته باشد. با توجه به اهمیت هفته دولت در انعکاس پررنگ خدمات دولت کارگروه‌های تخصصی در این رابطه تشکیل و شروع به فعالیت کرده‌اند.

کامرانی اضافه کرد: رسانه‌ها جایگاه مهم و ممتازی در انعکاس خدمات و دستاوردهای دولت سیزدهم در این زمان دارند. مدیران دستگاه از ظرفیت و توان رسانه‌ها در بازتاب دستاوردهای دولت به نحوه متفاوت با گذشته و از برگزاری نشست‌های خبری بهره گیرند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی پروژه‌های مهم را با حضور اصحاب رسانه افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار دهند تا به نحو مناسب خدمات به مردم اطلاع‌رسانی شود، اظهار کرد: تلاش‌های اصحاب رسانه در انعکاس دستاوردهای دولت در بخش‌های مختلف قابل تقدیر است و بهره‌گیری مناسب از این استعدادها و توان‌ها می‌تواند نقش مهمی در موفقیت دولت در پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بیان کرد: با توجه به اهمیت هفته دولت فرمانداران شهرستان‌های استان با برنامه‌ریزی مناسب نسبت به بازتاب شایسته خدمات و دستاوردهای دولت با بهره‌گیری از اصحاب رسانه اقدام کنند.

رسانه‌ها در مواجهه با هجمه دشمن زینب‌گونه عمل کنند

اسماعیل جهانگیری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان نیز در این نشست، ضمن تأکید بر تقارن روز خبرنگار و ایام قیام عاشورا، تصریح کرد: انقلاب اسلامی همان قیام امام حسین(ع) و رهرو همان آرمان‌هاست. رسانه‌ها در مواجهه با هجمه‌های دشمنان باید زینب گونه عمل کنند تا بتوانند پیام انقلاب را به گوش آزادگان جهان برسانند.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان هرمزگان به اهمیت اطلاع‌رسانی هفته دولت اشاره کرد و افزود: امسال اولین سال خدمت‌رسانی دولت سیزدهم به مردم است و باید این خدمات به نحو احسن به سمع و نظر مردم برسد. دولت سیزدهم ادامه‌دهنده راه دولت شهید رجایی است و در هفته دولت امسال باید به شایستگی خدمات دولت اطلاع‌رسانی شود.

انتهای پیام
captcha