تاکنون 120 کاروان پیاده برای دهه پایانی ماه صفر پیش ثبت نام کرده‌اند
کد خبر: 4077978
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱

تاکنون 120 کاروان پیاده برای دهه پایانی ماه صفر پیش ثبت نام کرده‌اند

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (ع) گفت: تاکنون 120 کاروان از استان‌های مختلف پیش ثبت نام کرده‌اند که پس از گرفتن نامه تائید از سازمان تبلیغات اسلامی و فرمانداری ثبت نام آنها قطعی بوده و در دهه پایانی ماه صفر به این کاروان‌ها ارائه خدمات صورت خواهد گرفت.

کاروان پیادهحسین رضایی، سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (ع) در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص اقدامات این ستاد در راستای میزبانی از کاروان‌های زائران پیاده بیان کرد: با توجه به اینکه در ایستگاه های بین راهی مشکل تامین سوخت، آب و نان را داریم در این خصوص اقدامات لازم صورت گرفته تا این مشکلات رفع شود.

وی افزود: در ایستگاه‌های بین راهی امکانات پخت نان را داریم، اما برای تامین آرد با شرایط فعلی مشکل داریم که از طریق نامه به سازمان صمت اقدام کرده‌ایم و امیدواریم با توجه و عنایت دستگاه‌ها و نهادهای دولتی بتوانیم میزبانی شایسته‌ای را از زائران پیاده داشته باشیم.

رضایی با اشاره به اینکه پیش ثبت نام کاروان زائران پیاده تا دوم شهریورماه ادامه دارد، اظهار کرد: پیش ثبت نام از 22 مردادماه آغاز شده و مدیران کاروان‌های زیارتی می‌توانند با مراجعه به سامانه www.zaerin۸.ir و بارگذاری مدارک خواسته شده ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: تاکنون 120 کاروان از استان‌های مختلف پیش ثبت نام کرده‌اند که پس از گرفتن نامه تائید از سازمان تبلیغات اسلامی و فرمانداری ثبت نام آنها قطعی و در دهه پایانی ماه صفر به این کاروان‌ها ارائه خدمات صورت خواهد گرفت.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (ع) بیان کرد: گرفتن مجوز کاروان پیاده از سازمان تبلیغات منوط بر کار فرهنگی به عنوان هئیت مذهبی است که در این صورت ستاد نیز به این کاروان‌ها خدمات ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام انفرادی صورت نمی‌گیرد گفت: برخی افراد از روستاها با تعداد سه تا چهار نفر برای زیارت با پای پیاده در دهه پایانی صفر اقدام به ثبت نام می‌کنند که برای این تعداد ما ارائه خدمات نداریم .

رضایی با بیان اینکه سقف تعداد افراد برای کاروان‌هایی که برای اولین‌بار ثبت نام می‌کنند 120 نفر است، افزود: کف و سقف تعداد افراد در هر کاروان بین 50 تا 500 نفر تعیین شده و کاروان‌هایی مانند کاروان پیاده نیشابور که تعداد آن به 2000 نفر می‌رسد در قالب چهار کاروان تقسیم می‌شوند.

وی در خصوص نحوه برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات به کاروان‌ها بیان کرد: بر اساس ثبت نام کاروان‌ها، برنامه‌ریزی زمان حرکت و نحوه خدمت‌رسانی در مسیر و استفاده از ظرفیت ایستگاه‌ها و محل اسکان کاروان در مشهد مشخص می‌شود.

انتهای پیام
captcha