مشارکت اجتماعی برای ارتقای جامعه ضروری است
کد خبر: 4077983
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱

مشارکت اجتماعی برای ارتقای جامعه ضروری است

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: مشارکت‌های اجتماعی و ایجاد تشکل‌ها برای ارتقای جامعه، مؤثر و ضروری است‌.

امام جمعه زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان شامگاه روز گذشته ۲۲ مردادماه در آئین نکوداشت روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی که در سالن اجلاس مرکز همایش‌های بین‌المللی روز به برگزار شد، با بیان اینکه مشارکت‌های اجتماعی و ایجاد تشکل‌ها برای ارتقای جامعه، مؤثر و ضروری است، اظهار کرد: تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی در دوران کرونا نمود بیشتری پیدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه انسان‌ها همچون دانه‌های تسبیح به یکدیگر متصل و مرتبط هستند، افزود: مسئولان کشوری در بازدید از مراکز خیریه استان زنجان اظهار شگفتی کرده و مشارکت مردم در ایجاد مجموعه‌های خیریه را تحسین می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه زنجان به عنوان دیار کریمان شناخته شده و در عمل نیز همینطور است، تصریح کرد: امور خیریه و مشارکت‌های اجتماعی در حوزه سلامت و درمان باعث ایجاد حس همبستگی و آرامش در جامعه و مانع نزول بلایا در اثر دعای مظلومان و محرومان می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه به عقیده جامعه‌شناسان، انسان ذاتا اجتماعی خلق شده و یکی از ابعاد اجتماعی بودن، نیاز انسان‌ها به یکدیگر است چرا که هیچ‌کس قادر نیست به تنهایی همه نیازهای خود را مرتفع کند، گفت: فلسفه نامگذاری انسان به ریشه‌ انس باز می‌گردد و انسان‌ها از تنهایی گریزان هستند و نیاز به کسانی دارند که با آنان مأنوس و همراه باشند.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: حکومت‌ها هر چقدر هم که قوی و غنی و توانمند باشند، نمی‌توانند همه نیازهای مردم را تامین و برطرف کنند زیرا بخشی از نیاز بشر، احتیاج به عاطفه و همدردی است.

انتهای پیام
captcha