جذب ۱۷ هزار حامی برای ایتام و محسنین کردستانی
کد خبر: 4077990
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹

جذب ۱۷ هزار حامی برای ایتام و محسنین کردستانی

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان به تحت پوشش قرار گرفتن ۲۰ هزار دانشجو و دانش‌آموز، ۸ هزار و ۸۸۵ نفر ایتام و محسنین اشاره کرد و گفت: در این راستا برای حمایت از ایتام و محسنین ۱۷ هزار نفر حامی جذب شدند.

رضا طوسی، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، رضا طوسی، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان، امروز، ۲۳ مردادماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: قطع زنجیره فقر از خانواده به فرزندان مددجویان یکی از اولویت‌های کمیته امداد استان کردستان است که در این راستا طرح‌های توانمندسازی و خودکفایی خانواده‌ها ‌اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد با سه سرفصل حمایت‌های خود را از خانواده‌های تحت پوشش انجام خواهد داد، افزود: کمیته امداد با سه سرفصل درمان، مسکن و ایجاد اشتغال نسبت به توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش ورود کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان با اشاره به اشتغالزایی خانواده‌های مددجو بیان کرد: کمیته امداد استان کردستان پنج دهک پایین جامعه را تحت پوشش خود دارد اما در کنار این امر توانایی خانواده‌ها را در نظر گرفته و برای توانمندسازی فرد اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات برای اشتغالزایی مددجویان ادامه داد: ایجاد شغل و درآمد پایدار هدف غایی کمیته امداد استان است لذا در طرح‌های اشتغالزایی نظارت و راستی‌آزمایی از طرح‌ها به صورت مستمر صورت می‌گیرد.

طوسی با اشاره به شایعه حذف خانواده‌ها درصورت دریافت تسهیلات اشتغالزایی گفت: پرونده هیچ خانواده‌ای از کمیته امداد حذف نخواهد شد تا زمانی که به خودکفایی کامل نرسد در این راستا بعد از اعطای تسهیلات تا زمان به سود رسیدن طرح و درآمد پایدار در کنار خانواده‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد در 35 سرفصل کاری و 94 فعالیت در حال ارائه خدمات به خانواده‌های تحت پوشش بوده است، افزود: تا پایان سال 1400 نزدیک به 72 هزار خانوار بالغ بر 160 هزار نفر برابر با 15.2 درصد جمعیت استان کردستان را تحت پوشش دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان اظهار کرد: سعی و تلاش ما این است که با حمایت و همکاری خیرین و دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها و اصحاب رسانه بتوانیم خانواده‌های تحت پوشش را خودکفا کنیم.

وی خدمت بی‌منت، خدمت‌رسانی به موقع و اثرگذار بودن خدمت را سه شاخصه اصلی کمیته امداد دانست و گفت: 33 هزار خانوار برابر با ۴۸ درصد خانواده‌های تحت پوشش امداد زنان سرپرست خانوار هستند.

طوسی با اشاره به اینکه 52 هزار نفر برابر با ۳۳ درصد از افراد تحت پوشش کمیته امداد استان کردستان سالمند هستند، افزود: در این راستا برای حمایت بیشتر و توانمندسازی این افراد به ویژه در روستاها پنل خورشیدی برای خانه‌های مقاوم قرار داده شد که ۲۴۰ مورد شروع شده و ۳۰۰ مورد را نیز در برنامه داریم.

وی به تحت پوشش قرار گرفتن ۲۰ هزار دانشجو و دانش‌آموز، ۸ هزار و ۸۸۵ نفر ایتام و محسنین اشاره و بیان کرد: در این راستا برای حمایت از ایتام و محسنین ۱۷ هزار نفر حامی جذب شده‌اند که ۳۵ درصد بومی استان و مابقی خارج از استان و حتی کشور هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان با اشاره به اینکه ۲۰ درصد به مستمری افراد تحت پوشش اضافه شده است، افزود: منابع ما محدود بوده و با این منابع نمی‌توان نیازهای محرومان را مرتفع کنیم لذا نیازمند حمایت خیرین هستیم.

وی در ادامه گفت: سال گذشته ۴۳۳ میلیارد تومان مستمری و کمک‌های موردی به مددجویان پرداخت شده و دو هزار و 500 مورد جهیزیه و هدیه ازدواج شامل پنج قلم کالای اساسی معادل 60 میلیارد تومان پرداخت شده است.

طوسی به راه‌اندازی صندق قرض‌الحسنه امداد ولایت اشاره کرد و گفت: از محل اعتبارات صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت پنج هزار فقره تسهیلات کارگشایی به مبلغ 50 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

وی به حمایت از ایتام و محسنین از محل منابع کمیته امداد و کمک‌های خیرین اشاره کرد و گفت: سال گشده ۳۸ میلیارد تومان کمک به حساب محسنین و ایتام استان واریز شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان افزود: سال گذشته ۳۹۹ فقره به مبلغ هفت میلیارد تومان بیمه زنان سرپرست خانوار، ۲ هزار هزینه تعمیر مسکن، ۱۶ میلیارد تومان کمک هزینه تحصیلی پرداخت شده‌ و هفت میلیارد تومان برای کمک به پایدارسازی شغل‌ها کمک شده است. در راستای شعار سال نیز ۲۸۸ مورد تسهیلات به مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان به شغل‌‌های دانش بنیان و نوآورانه حق پرداخت شد که از این تعداد ۶۶ مورد کاریابی خانواده‌های تحت پوشش در شرکت‌های دانش‌بنیان می‌باشد.

طوسی با اشاره به پرداخت۲۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته به کمیته امداد در سال گذشته یادآور شد: امسال ۹۰۰ میلیارد تومان برای اشتغالزایی 15 هزارنفر اختصاص یافته است که تاکنون ۱۰ هزار نفر شناسایی شده و به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

انتهای پیام
captcha