ده جلد کتاب در دست چاپ داریم + فیلم
کد خبر: 4078595
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
گزارش ایکنا از نشست خبری پنجمین همایش آزادگان؛

ده جلد کتاب در دست چاپ داریم + فیلم

نشست خبری پنجمین همایش آزادگان عملیات خیبر موصل 2 امروز سه‌شنبه ۲۵ مرداد در مجتمع دهکده نشاط ولیعصر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست خبری پنجمین همایش آزادگان عملیات خیبر موصل 2 امروز سه‌شنبه ۲۵ مرداد در مجتمع دهکده نشاط ولیعصر برگزار شد.

سید نعمت آرامی دبیر اجرایی این همایش در این نشست بیان کرد: عملیات خیبر عملیات ویژه‌ای بود که می‌توان به برون‌مرزی و آبی- خاکی بودن آن اشاره کرد. همچنین اولین باری که دشمن علیه ما از بمب‌های شیمیایی استفاده کرد در این عملیات بود.

وی افزود: علت اینکه عبارت موصل دو را انتخاب می‌کنیم ریشه وحدتی دارد. قرار بود سه سال پیش این همایش برگزار بشود که به خاطر همه‌گیری کرونا این همایش به تعویق افتاد. فردا 26 مرداد این همایش در دانشگاه امام حسین(ع) افتتاح می‌شود و تا سه روز ادامه دارد. ۱۳۳۰ نفر از آزادگان در این همایش سه روزه شرکت می‌کنند.

آرامی با اشاره به رونمایی از کتاب خاطرات آزادگان بیان کرد: بیش از ۳۰ عنوان کتاب چاپ شده است که برای اولین بار تعدادی از آنها در این همایش رونمایی خواهند شد. این کتا‌ب‌ها خاطرات و تاریخ شفاهی آزادگان است که منتشر شده است. بعد از پیام مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین آزاده‌ها دست به کار شدند خاطرات خود را نوشتند هم اکنون ده جلد کتاب در دست چاپ داریم.

آرامی با اشاره دوران اسارت بیان کرد: ما در اردوگاه‌های اسارت نهضت سوادآموزی و حوزه علمیه تشکیل دادیم تا افرادی که سواد ندارند در آنجا سواد یاد بگیرند. جلوه‌های ایثار در اردوگاه‌ بسیار بود؛ در هر گروه هشت نفر حضور داشت و در طی روز تنها دو وعده غذا داده می‌شد. به یاد دارم برای اینکه به بقیه غذای بیشتری برسد بسیاری از دوستان گرسنه از سفره کنار می‌کشیدند و گاه روزه می‌گرفتند.

وی افزود: بعضی از اسرا بعد از آزادی برای ما نامه می‌فرستادند که ما دلتنگ آنجا هستیم. وقتی هم همه آزاد شدند بعد از مدتی دلتنگی‌های همه شروع شد و برای رفع دلتنگی آزادگان بعد از آزادی نیز با یک دیگر ارتباط‌های خانوادگی برقرار کردند.  

همایش 1330 نفره آزادگان در سه روز برگزار می‌شود

انتهای پیام
captcha