شهرام‌نیا خبر داد:
حضور ایران در بیست و دومین دوره نمایشگاه کتاب پکن

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، امیرمسعود شهرام‌نیا درباره حضور ایران در نمایشگاه کتاب پکن گفت: بیست و دومین دوره نمایشگاه کتاب چین از 4 تا 8 شهریورماه در شهر پکن برگزار می‌شود. مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی به نمایندگی از نشر جمهوری اسلامی ایران در این دوره از نمایشگاه حضور دارد.

وی افزود: در غرفه ایران 329 عنوان کتاب در حوزه‌های هنر، دین، ادبیات، آموزش زبان فارسی و ایران‌شناسی به نمایش گذاشته می‌شود و زمینه‌های لازم برای حضور ناشرانی از کشورمان همچون جامعةالمصطفی و الهدی فراهم شده است. از کتاب‌های عرضه شده در غرفه ایران 200 عنوان به زبان انگلیسی، 67 عنوان به زبان چینی، 23 عنوان به زبان عربی و 39 عنوان به زبان فارسی است.

شهرام‌نیا در ادامه گفت: معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، دعوت از ناشران برای شرکت در بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و دیدار با رؤسای نمایشگاه کتاب دیگر کشورها از برنامه‌های مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در این دوره از نمایشگاه است. ایران با چین تفاهم‌نامه تبادل غرفه رایگان به مساحت 18 مترمربع را دارد.

وی از رونمایی کتابی با عنوان «ایران» خبر داد و بیان کرد: برای معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های فرهنگی اماکن باستانی ایران، کتابی با عنوان «ایران» به زبان چینی با عکس‌هایی از مهدی تیرانی به همت مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و انتشارات «در گلستانه» چاپ و منتشر شده که در غرفه ایران از آن رونمایی خواهد شد.

یادآور می‌شود، بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب چین از تاریخ 4 تا 8 شهریورماه در شهر پکن برگزار می‌شود. کشور امارات متحده عربی میهمان افتخاری این دوره از نمایشگاه است.