ضرورت نهادینه‌شدن روز شهدا در جامعه/ سیره شهدا الگوی مردم و مسئولان قرار گیرد
کد خبر: 1385544
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۷
عالیخانی تصریح کرد:

ضرورت نهادینه‌شدن روز شهدا در جامعه/ سیره شهدا الگوی مردم و مسئولان قرار گیرد

گروه اجتماعی: فرماندار شازند با تأکید بر همکاری و تلاش مسئولان در اجرای برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا، خواستار اجرای تدابیر لازم جهت شناساندن و نهادینه‌ ساختن روز شهدا در جامعه شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌آلمللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، اصغر عالیخانی، فرماندار شازند 19 اسفند  در نشست هماهنگی اجرای برنامه‌های بیست و دوم اسفند که مصادف با روز بزرگداشت شهدا در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت:  به همین مناسبت، گلباران و عطرافشانی گلزار مطهر شهدا و تعویض پرچم قبور شهیدان، قرائت وصایای شهدا در مدارس و بازدید و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا در دستور کار قرار گرفته است.

وی، نصب بنر و پلاکارد در زمینه روز بزرگداشت شهدا، اعزام تیم کوهنوردی جانبازان به قله شهباز، غرس نهال یادبود شهدای گرانقدر و ... را از دیگر برنامه‌های سطح شهرستان شازند اعلام کرد.

عالیخانی با اشاره به ضرورت تشکیل جلسه و اجرای برنامه‌های مختلف به نام شهدا، گفت: انتظار می‌رود تمامی مسئولان در اجرای برنامه‌های نمادین و اتخاذ تدابیر لازم به‌منظور شناساندن و نهادینه‌کردن روز شهدا در جامعه تلاش کنند.

فرماندار شهرستان شازند، تبیین مقام شامخ شهید و تشریح اهداف والای شهدای گرانقدر را به همه اقشار جامعه به‌ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان الزامی دانست.

پرویز امیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شازند نیز در ادامه، اظهار کرد:  شهدا را باید از وصایای آنها شناخت و جهت ترویج فرهنگ ایثارگری و ولایت‌مداری شهدا، گام‌های مؤثری برداشت.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به مقام والای شهدا و رشادت‌های آنان، افزود: شهدا الگویی بی‌نظیر برای مسئولان و مردم هستند و باید با تمام توان ادامه‌دهنده راه روشن و مستقیم ایشان باشیم.

یادآور می‌شود؛ بنیاد شهید و امور ایثارگران در 22 اسفندماه سال 1358 به دستور حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شد و بنا به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1383، این روز به نام روز بزرگداشت شهدا نامگذاری و در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران درج شد.

captcha