روند مثبت تخصص‌گرایی در واگذاری پست‌های مدیریتی قرآنی
کد خبر: 1437490
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
حافظ کل قرآن استان مرکزی عنوان کرد:

روند مثبت تخصص‌گرایی در واگذاری پست‌های مدیریتی قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: در سال‌های اخیر با تخصص‌گرایی در واگذاری پست‌های مدیریتی قرآنی و جلوگیری از ورود افرادی که حتی سواد روخوانی قرآن را ندارند وضعیت بهتر شده است.

مسعود اکبری، حافظ کل قرآن استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، مدیریت در حوزه قرآن را ضعیف دانست و افزود: بودجه‌هایی که به قرآن اختصاص می‌یابد شفاف هزینه نمی‌شود و نتایج آن را در زمینه پیشرفت دین و قرآن مشاهده نمی‌کنیم.

وی اظها‌ر کرد: خانه‌نشین بودن فعالان قرآنی، بها ندادن به توانمندی‌های آن‌ها و عدم حمایت‌های مالی از این قشر همگی نشان‌دهنده وضعیت مدیریتی نامناسب در حوزه قرآن است؛ هر چند در سال‌های اخیر با تخصص‌گرایی در واگذاری پست‌های مدیریتی قرآنی و جلوگیری از ورود افرادی که حتی سواد روخوانی قرآن را ندارند وضعیت بهتر شده است.

تا ایده‌آل‌های قرآنی فاصله بسیاری وجود دارد

جوان فعال قرآنی استان ادامه داد: متأسفانه با تمامی تلاش‌هایی که انجام شده تا ایده‌آل قرآنی فاصله زیادی داریم و از موانع اساسی که در دستیابی به منویات رهبری به‌ویژه در بحث تربیت 10 میلیون حافظ  وجود دارد بحث اقتصادی است و هنوز عده‌ای گمان می‌کنند فعالان قرآنی باید فی سبیل الله کار قرآنی انجام دهند در حالی‌که این تفکر کاملاً‌ اشتباه است.

حافظ کل قرآن استان‌ یادآور شد:‌ در تمامی حوزه‌های علمی بدون هزینه مالی کاری نمی‌توان پیش برد و حوزه دین و قرآن نیز از این قاعده مستثنی نیست و اگر این حمایت‌ها از دوران کودکی انجام شود یقیناً آثار بسیار مثبتی در آینده فعال قرآنی و پیشرفت فضای قرآنی جامعه دارد.

تأثیر ضعف مالی در پرداختن و انس با قرآن

وی با اشاره به تأثیر ضعف مالی در پرداختن و انس با قرآن، تأکید کرد: افراد انگشت‌شماری از قرآن و دین به وضعیت اقتصادی مناسبی رسیده‌اند و متأسفانه برخی از دوستان فعال به‌دلیل همین مسائل مالی در میانه راه از کار بازمی‌مانند که این خود باعث ایجاد فضای منفی در جامعه دارد.

جوان فعال قرآنی استان‌ اظهار کرد: قدردانی از مروجان قرآن وظیفه‌ای است که در کلام بزگان و ائمه(ع) به آن اشاره شده و خداوند در آیه 158 سوره مبارکه بقره خود را شاکر کسی می‌داند که در انجام کارهای نیک فرمان او را اطاعت کرده است؛ بنابراین حمایت همه‌جانبه از فعالان قرآنی یک وظیفه عقلی و اخلاقی است.

نقش خانواده در تربیت فرزندان قرآنی

اکبری با تأکید بر اینکه نقش خانواده در تربیت فرزندان قرآنی دارای ابعاد مختلفی است، افزود: والدین در تربیت فرزندان به شیوه اسلامی احتیاج به آموزش دارند و اکثر مشکلات عقیدتی که جوانان با آن مواجه هستند نتیجه تربیت ناآگاهانه خانواده در دوران کودکی است.

حافظ کل قرآن استان در پایان، یادآور شد: شاید در امر آموزش به والدین در زمان مناسب غفلت شده است ولی سازمان‌های مختلف و انجمن‌های اولیا و مربیان می‌توانند با برگزاری کلاس‌های ضمن خدمت و رایگان در این زمینه غفلت‌های صورت گرفته را جبران کنند و در این رابطه نباید دوباره از فرزندان امروز و والدین آینده جامعه در بحث تربیت اسلامی دچار غفلت شویم.

captcha