مرحله کشوری بخش کتبی المپیاد قرآنی دانشگاه علوم و معارف برگزار شد
کد خبر: 3489919
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷

مرحله کشوری بخش کتبی المپیاد قرآنی دانشگاه علوم و معارف برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله نهایی بخش کتبی چهاردهمین دوره المپیاد قرآنی دانشجویان علوم و معارف قرآن کریم صبح امروز به صورت همزمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مرحله نهایی بخش کتبی چهاردهمین المپیاد قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم صبح امروز، 30 فروردین‌ماه به صورت همزمان در دانشکده‌های علوم قرآنی سراسر کشور برگزار شد.
بنابر این گزارش در این آزمون 1100 دانشجوی دانشکده‌های علوم قرآنی سراسر کشور حضور یافتند و در هر رشته به 30 سؤال چهارگزینه‌ای و همچنین 2 سوال تشریحی در نظر گرفته شده پاسخ دادند.
این آزمون رأس ساعت 10 صبح در بخش دانشجویان و در هفت رشته احکام، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن کریم، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با احادیث اهل بیت(ع) و آشنایی با سیره معصومین(ع) برگزار شد.
همچنین پس از مشخص شدن نتایج در این مرحله، سه نفر برتر در هر رشته علاوه بر معرفی و تقدیر در اختتامیه المپیاد، جواز حضور در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان را کسب می‌نمایند.
یادآور می‌شود امسال بخش کتبی المپیاد برای اولین بار به صورت دو مرحله‌ای برگزار شد که مرحله اول آن 10 اسفند‌ماه سال گذشته برگزار شد.
captcha