دولت هندوستان پاسخگوی وجدان مسلمانان دنیا باشد
کد خبر: 3883725
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴

دولت هندوستان پاسخگوی وجدان مسلمانان دنیا باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به جنایات صورت‌گرفته علیه مسلمانان کشور هندوستان، اظهار کرد: انتظار می‌رود دولت هندوستان به این مسئله ورود کرده و از حقوق شهروندان مسلمان دفاع کند و اگر این کار انجام ندهد باید پاسخگوی وجدان مردم دنیا خصوصاً مسلمانان باشد.

هند

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی‌زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، امروز، 17 اسفندماه در جمع خبرنگاران درباره جنایات اخیر صورت‌گرفته علیه مسلمانان کشور هند، اظهار کرد: هندوستان کشوری کهن از جنبه فرهنگی و یکی دو کشور پرجمعیت جهان است که ادیان مختلف و اعتقادات گوناگونی از هزاران سال پیش تاکنون در آن زندگی می‌کنند. مسلمانان با بیش از صد میلیون نفر جمعیت مجموعه انسانی قابل توجهی در این کشور هستند و باید اعتقادات و مکان‌های مذهبی آنها مورد احترام باشد.

وی بیان کرد: ما در همیشه تاریخ شاهد همزیستی مسالمت‌آمیز همه ادیان و اعتقادات در هندوستان بوده‌ایم اما چند سالی است که جریان خزنده‌ای تلاش می‌کند به این صلح و دوستی مردم این کشور لطمه وارد کند؛ از خراب کردن مسجد گرفته تا اقدام به شکنجه و آدم کشی. انتظار می‌رود دولت هند به صورت جدی در این مسئله ورود کند و از حقوق شهروندان مسلمان آن کشور حمایت کند. در مسئله کشمیر هم شاهد این بودیم که دولت هندوستان ورود مناسبی نداشت. 

نبی‌زاده بر ضرورت ورود و موضع‌گیری، مجامع جهانی،‌ کنفرانس وحدت اسلامی، مجمع تقریب مذاهب، نسبت به این مسئله تأکید کرد و گفت: کشورهای اسلامی نباید نسبت به این مسئله غیرانسانی و دفاع از حقوق مسلمانان سکوت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه شورای امنیت سازمان ملل همچون همیشه در برابر چنین اتفاقاتی ساکت است، افزود: در سایه ویروس شوم کرونا، هندوستان شاهد جنایت علیه مسلمانان است. انتظار ما اولاً آرام کردن اوضاع و دوماً قصاص عاملان این جنایات وحشیانه است تا درس عبرتی برای دیگران باشد. اگر دولت هندوستان بخواهد، می‌تواند این کار را در کمترین زمان انجام دهد و اگر این کار انجام ندهد باید پاسخگوی وجدان مردم دنیا خصوصاً مسلمانان باشد.

انتهای پیام
captcha