فیلم «بانوی بهشت»؛ حربه جدید دشمن برای تفرقه بین شیعه و سنی
کد خبر: 3953725
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳

فیلم «بانوی بهشت»؛ حربه جدید دشمن برای تفرقه بین شیعه و سنی

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: فیلم «بانوی بهشت» توطئه دشمنان برای ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است و اصحاب رسانه باید نسبت به آگاه‌سازی مردم اقدام کنند.

فیلم «بانوی بهشت»؛ حربه جدید دشمن برای تفرقه بین شیعه و سنیبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام حسن بیگدلی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان، 25 بهمن‌ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اخیرا فیلمی با عنوان «بانوی بهشت» به نویسندگی شیخ یاسرالحبیب در کشور انگلیس ساخته شده که به دنبال به تصویر کشیدن زندگی حضرت فاطمه(س) و مصائب و رنج‌های این حضرت است.

وی با اشاره به اینکه سازندگان و حامیان این فیلم درصدد پیاده‌سازی اهداف شوم خود در میان مسلمانان هستند، تصریح کرد: با کمی دقت در تاریخ می‌توان دریافت که وهابیت و بهائیت نیز توسط انگلیس پایه‌گذاری شده و در واقع اساس انگلیس بر بحث تفرقه‌افکنی بنا شده است.

این مسئول ایجاد حساسیت در تفکر شیعی و سنی و اختلاف‌افکنی در میان مذاهب را از اهداف این فیلم دانست و گفت: کمی دقت و توجه در متن و داستان این فیلم وجود شک و بدبینی بین مسلمانان در آن را آشکار می‌سازد، این در حالی است که خداوند متعال در قرآن کریم و نیز در دین مبین اسلام بر وحدت و همدلی در بین انسان‌ها به‌ویژه مسلمانان تاکید می‌کند که عبارت «حَبْل اللَّه» در آیه 103 سوره آل عمران «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا...» بر این مهم اشاره دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه وحدت یکی از اصول انقلاب اسلامی است، یادآور شد: بر همین اساس امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر وحدت اسلامی تاکید کرده‌اند و این مهم خود عامل از بین رفتن تفرقه و وحدت‌آفرینی در بین مردم شده است.

وی با اشاره به مبانی فکری شیعه انگلیسی بیان کرد: شیعه انگلیسی مخالف اسلام ناب محمدی و وحدت در بین مسلمانان جهان بوده و در انعکاس رویدادهای مهم جهان اسلام نظیر یوم‌العباس زنجانی‌ها در ماه محرم همه ساله بسیار ضعیف عمل می‌کند اما برای ساخت چنین فیلم‌هایی میلیاردها دلار بودجه درنظر می‌گیرند.

بیگدلی بر ضرورت معرفی صحیح مذهب تشیع به جهانیان تأکید کرد و افزود: باید جهانیان این نکته را بدانند و بپذیرند که دین مبین اسلام خشونت‌طلب نبوده و به دنبال ظلم‌ستیزی، ایجاد آرامش و وحدت در دنیا است و اصحاب رسانه و اهل قلم با استفاده از امکانات و قلم خود نسبت به آگاه‌سازی مردم نسبت به این موضوع اقدام کنند. همچنین مردم و نخبگان با علم بر اینکه انگلیس خود دشمن اصلی مسلمانان است، شرایطی را فراهم کنند که اهداف متوقع این فیلم به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله صافی گلپایگانی، آیت‌الله نوری همدانی و آیت‌الله سبحانی دیدن این فیلم را حرام اعلام کردند؛ چرا که دیدن این فیلم برای جامعه و وحدت اسلامی صلاح نبوده و از طرفی با حمایت انگلیس که منبع و محل اصلی تفرقه‌افکنی است، با هدف ایجاد تفرقه در بین مسلمانان ساخته شده است.

یادآور می‌شود؛ پیش‌نمایش فیلم «بانوی بهشت» در ایام فاطمیه از سوی صفحات یاسرالحبیب، نویسنده فیلم‌نامه که از مهره‌های اصلی شیعه لندنی است، منتشر شد. این فیلم به مهم‌ترین مسئله تاریخ شیعه در خصوص واقعه غدیر و شهادت حضرت زهرا(س) می‌پردازد و هزینه‌ ساخت آن از سوی انگلیس پرداخت شده است.

انتهای پیام
captcha