آغاز سومین دوره مسابقه قرآنی «رتل و ارسل» در قطر
کد خبر: 4047018
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳

آغاز سومین دوره مسابقه قرآنی «رتل و ارسل» در قطر

سومین دوره مسابقه قرآنی «رتل و ارسل» ویژه کودکان 6 تا 12 ساله قطری آغاز شد. برندگان این مسابقه در روز هجدهم ماه رمضان معرفی می‌شوند و جوایز نقدی دریافت می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از الرایه، کمیته برگزاری مسابقات قرآن کریم شیخ جاسم بن محمد بن ثانی در وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر، امروز مرحله اول از سومین دوره مسابقه «رتل وارسل» برای کودکان بین 6 تا 12 سال را برگزار کرد.

این کمیته اعلام کرد که مسابقه «رتل و ارسل» یکی از شاخه‌های مسابقات قرآنی شیخ جاسم برای پسران و دختران، شهروندان و ساکنان خارجی قطر است و از اعتقاد برگزارکنندگان مسابقه شیخ جاسم به اهمیت بهره‌مندی از فناوری روز و رسانه‌های اجتماعی ناشی می‌شود. 

این کمیته با بیان اینکه شرکت در این مسابقه با ضبط کلیپ یک ترتیل قرآنی به مدت حداکثر 60 ثانیه و حداقل 45 ثانیه و ارسال از طریق واتس‌اپ صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: زمان دریافت تلاوت‌ها از ساعت 4:00 تا 9:00 شب خواهد بود.

این مسابقات شامل دو مرحله است که مرحله اول آن از 2 تا 6 ماه مبارک رمضان امسال است که طی آن 100 شرکت‌کننده از شهروندان و خارجی‌های مقیم انتخاب می‌شوند و مرحله دوم و پایانی از 10 تا 13 این ماه برگزار می‌شود. درخواست برای ارسال کلیپ جدید مطابق با شرایط این مرحله به ترتیب امتیاز در بین برندگان اختصاص دارد و نتیجه نهایی با میانگین امتیاز دو مرحله محاسبه می‌شود.

لازمه شرکت در مسابقه این است که شرکت‌کنندگان اهل قطر یا مقیم کشور باشند و سن آنها نباید کمتر از 6 سال و بیشتر از 12 سال باشد و آیات توسط شرکت‌کننده انتخاب می‌شود.

بر اساس برنامه مسابقات، اسامی برندگان در تاریخ 18 رمضان منطبق با 29 فروردین ماه اعلام خواهند شد که کمیته به نفر اول 3000 ریال (حدود 1000 دلار آمریکا)، نفر دوم 2500 ریال، نفر سوم 2000 ریال و نفر چهارم 1500 ریال اهدا می‌کند. همچنین بقیه افراد برتر مبلغ 500 ریال دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha