اقامه نخستین نماز جمعه ماه رمضان در مسجدالاقصی با حضور دهها هزار فلسطینی
کد خبر: 4047727
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲

اقامه نخستین نماز جمعه ماه رمضان در مسجدالاقصی با حضور دهها هزار فلسطینی

نخستین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مسجد الاقصی، با وجود اقدامات سختگیرانه پلیس رژیم صهیونیستی با حضور بیش از 80 هزار فلسطینی برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العهد، با وجود تدابیر شدید امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی برای محدود کردن تردد نمازگزاران به مسجدالاقصی، ده‌ها هزار شهروند فلسطینی اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان را در محوطه مسجد الاقصی اقامه کردند.
اداره اوقاف اسلامی فلسطین تعداد نمازگزارانی را که امروز در قبله اول مسلمانان اقامه کردند،  را بیش از 80 هزار نمازگزار تخمین زد که از سرزمین‌های اشغالی سال 1948، بیت‌المقدس و کرانه باختری برای نماز آمده بودند.

نیروهای اشغالگر صهیونیستی برای محدود کردن تعداد نمازگزاران در مسجدالاقصی، از ساعات صبح تمام خیابان‌ها، جاده‌ها و محله‌های مجاور شهر قدیم بیت‌المقدس را بسته بودند و هزاران نمازگزار را مجبور به پیاده‌روی مسافت طولانی برای رسیدن به مسجد‌الاقصی کردند.
هزاران پلیس اشغالگر صهیونیستی و به اصطلاح «مرزبانان» در دروازه‌های شهر قدیم، جاده‌ها و خیابان‌های منتهی به مسجدالاقصی مستقر شدند و در دروازه‌های بیرونی آن حضور داشتند، در حالی که پست‌های بازرسی نظامی صهیونیست‌ها در ورودی‌های اصلی بیت‌المقدس در نتیجه بازرسی های سختگیرانه شاهد ترافیک سنگینی بود.
هزاران فلسطینی در پاسخ به ندای فعالان فلسطینی در صحن مسجد، نماز صبح را در اولین جمعه ماه مبارک رمضان در مسجد الاقصی اقامه کردند.

همچنین نیروهای اشغالگر صهیونیستی مستقر در دروازه‌های مسجد، کیف‌ها و وسایل موجود در اختیار شهروندان فلسطینی را بازرسی و کارت‌های شناسایی آنها را بررسی و توقیف کردند.

دعوت به اقامه نماز در مسجد الاقصی و سفر به آن و انس با آن، همزمان با تداوم جنایات اشغالگران از جمله هجوم شهرک‌نشینان افراطی صهیونیستی به مسجد در ایام ماه مبارک، صورت گرفت؛ این اقدام برای مقابله با برنامه‌های گروه‌های به اصطلاح «معبد» است که ادعا می‌کنند در عید فصح به این مسجد یورش می‌برند و قربانی می‌کنند.
شهروندان فلسطینی کرانه باختری از جمله قدس اشغالی و سرزمین‌های اشغالی سال 1948 علی‌رغم مانع‌تراشی نیروهای اشغالگر در ورود، بررسی هویت و بازرسی وسایل شخصی آنها در نمازهای جماعت مسجدالاقصی شرکت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha