مشارکت مسیحیان در سفره افطار کرانه باختری
کد خبر: 4048352
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸

مشارکت مسیحیان در سفره افطار کرانه باختری

جمعی از مسیحیان در کرانه باختری بیت لحم در تهیه افطار برای نیازمندان و تزئین خیابان‌های شهر به مناسبت ماه رمضان با مسلمانان همکاری می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از عرب نیوز،

پروژه‌های کمک رسانی، کمک به تزئین خیابان‌ها و بازارها، توزیع آب و خرما قبل از افطار، از جمله فعالیت‌هایی است که این مسیحیان در بیت لحم، رام الله و نابلس در کرانه باختری انجام می‌دهند.

خلیل کاوا، یک مسیحی 41 ساله، در تقاطع جاده‌ای در نابلس، شهری که مسلمانان، مسیحیان و سامری‌ها در کنار هم زندگی می‌کنند، خرما و آب آشامیدنی به عابران می‌دهد. وی می‌گوید: به عنوان یک مسیحی احساس نمی‌کنم که کار عجیبی انجام می‌دهم که بین روزه‌داران خرما و آب تقسیم می‌کنم. من دوست ندارم بین مسلمانان، مسیحیان یا سامری‌ها فرق بگذارم. ما همه فلسطینی هستیم.
وی افزود در سال 2013، من و گروهی از دوستانم یک گروه جوانان را تأسیس کردیم که آن را تور نابلس نامیدیم. ما یک گروه عکاس هستیم. در شهر نابلس قدم می‌زنیم و عکس می‌گیریم؛ در روز میلاد پیامبر اسلام (ص) شیرینی پخش می‌کنیم و در آستانه ماه مبارک رمضان و همچنین در ایام عید، شهر را تزئین می کنیم. ضمناً بین روزه داران خرما و آب توزیع می‌کنیم.

وی افزود: این احساس بسیار زیبایی است که قابل توصیف نیست، به خصوص که مردم منتظر ما هستند و قبل از ماه رمضان می‌پرسند که آیا آمادگی داریم یا به چیزی نیاز داریم.

کاوا خاطرنشان کرد که در ابتدا این پروژه توسط او و همکارانش تأمین مالی می‌شد، اما پس از آنکه این گروه شناخته شد، کمک‌های مالی و منابع فراوانی را دریافت کرد.

در رام الله، گروهی از جوانان کمپین آگاه‌سازی درباره ماه مبارک رمضان را با عنوان «ببخشید و در ماه عشق دست دوستی بدهید» با هدف انتشار پیا‌م‌های مثبت در میان جوامع دینی راه‌اندازی کردند.

در شهر عمدتاً مسیحی بیت لحم، در جنوب کرانه باختری، اعضای گروه داوطلبان ثالثی، ماست، آب و خرما توزیع می‌کنند.

فواد سلمان، یکی از این داوطلبان گفت: ساکنان بیت لحم، مسلمانان و مسیحیان نسل به نسل وارث عشق و همزیستی هستند و این مسیر عشق باید ادامه یابد.

این مرد 37 ساله افزود که از تعلق به فلسطین و بیت لحم احساس غرور می‌کند و از کودکی در کارهای داوطلبانه از جمله نظافت فرش مساجد شرکت داشته است.

انتهای پیام
captcha