افزایش جمعیت نیازمند برنامه‌ریزی مدون است
کد خبر: 4062665
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱

افزایش جمعیت نیازمند برنامه‌ریزی مدون است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اینکه نرخ جمعیت افزایش پیدا کند، لازم است که برنامه‌ریزی مدون و قابل اجرایی را در راس برنامه‌ها داشته باشیم.

حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌ غربی با بیان اینکه نگرانی رهبر معظم انقلاب درباره پیری جمعیت منطقی و قابل‌تامل است، اظهار کرد: برای اینکه نرخ جمعیت افزایش پیدا کند، لازم است که برنامه‌ریزی مدون و قابل اجرایی را در راس برنامه‌ها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه، جمعيت در ساختارهای مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی و سياسی تاثیر غیرقابل‌انکاری دارد، گفت: يكی از مهم‌ترين و حساس‏‌ترین موضوع‌های حال حاضر کشورمان، نرخ جمعیت است، به طوری که تاكيد مقام معظم رهبری درباره اهمیت رشد جمعيت و فاصله گرفتن از سياست‌های گذشته در خصوص «فرزند كمتر زندگی بهتر» نیازمند تامل است.

حجت‌الاسلام ذاکر با بیان اینکه رسانه‌ها برای تغییر باورهای عمومی و فرهنگ جاری کشور در این زمینه به صورت فعال وارد عمل شوند، گفت: آگاه‌سازی گسترده در ارتباط با آسیب‌های کاهش و پیری جمعیت ضروری است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نه‌تنها ایران بلکه هر کشوری چنانچه بخش عمده جمعیت آن سال‌خورده، بیمار و از کارافتاده باشد، از قافله توسعه جا می‌ماند، در این صورت رکود و رخوت به همه بخش‌ها اعم از علمی، صنعتی، فرهنگی و ... تسری پیدا می‌کند و چنین کشوری در مقابل کوچک‌ترین تهدید نیز نمی‌تواند مقاومت کند.

وی با بیان اینکه پير شدن جمعيت یک خطر جدی و هشدار اساسی برای جامعه به شمار می‌رود، اضافه کرد: تذكر رهبر فرزانه انقلاب در این زمينه نشان‌دهنده اهميت موضوع است و متوليان امر بايد در اين زمينه تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

انتهای پیام
captcha