۲۱۶ مصوبه؛ دستاورد سفر رئیس‌جمهور به کرمان
کد خبر: 4077621
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۳

۲۱۶ مصوبه؛ دستاورد سفر رئیس‌جمهور به کرمان

رئیس‌جمهور در نشست با اصحاب رسانه گفت: در مجموع ۲۱۶ مصوبه برای استان کرمان و رفع مشکلات استان در این سفر قرار داده شده که باید سریعتر دنبال شوند و اصحاب رسانه‌ نیز پیگیر اجرای آن‌ها باشند.

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس جمهور

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، در پایان سفر دو روزه خود به استان کرمان، شامگاه ۲۱ مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تشکر از مردم کرمان بیان کرد: سفر کرمان حسن ختام سفرهای دور اول استانی است و دور دوم سفرهای استانی، متفاوت خواهد بود. در دور اول سفرها موارد ضروری پیگیری شد و در دور دوم ضمن پیگیری مصوبات سفرهای قبلی، گام‌های برتری برای پیشرفت کشور برداشته خواهد شد.

وی در خصوص سؤالی پیرامون تفویض اختیار به استانداران بیان کرد: در این مورد به تمامی وزرا گفته‌ام اختیاراتی که استانداران نیاز دارند در حوزه خودشان تا جایی که قانون اجازه می‌دهد واگذار کنند و مواردی که ضرورت داشته باشد در دولت مطرح خواهد شد و به استانداران تفویض می‌شود. به‌ویژه در استان کرمان که یک استان معدنی است و تفویض اختیارات مورد نیاز به کرمان برای فعال کردن معادن داده می‌شود.

رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤالی در خصوص تأمین منابع آب در استان کرمان گفت: گزارش مفصلی از مسئله آب استان کرمان در نشست شورای اداری استان اعلام و مقرر شد که تعیین تکلیف طرح‌های آبرسانی به استان پیگیری شود و آبرسانی به شهرهای بم و بروات، تکمیل آبرسانی به شهرهای کرمان، زرند، سیرجان و پاریز، تکمیل انتقال آب به شهرهای شمالی استان، تکمیل سدهای استان، احیای قنوات، اجرای ۳۵۰ کیلومتر خطوط انتقال آب در شمال استان، اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و ... از برنامه‌های دولت برای حل تنش آبی استان کرمان است.

وی با بیان اینکه کاهش نزولات آسمانی وجود دارد اما اگر در مسئله آب مدیریت خوبی داشته باشیم حتماً مشکلات آبی نیز کاهش پیدا می‌کند و برای مدیریت آب در دولت حساب ویژه باز کرده‌ایم، گفت: برای تأمین برق زمینه برای ایجاد نیروگاه‌های جدید فراهم شده است تا حداقل بتوانیم برق صنعتی را از خانگی جدا کنیم تا در بخش خانگی خاموشی نداشته باشیم. امسال مردم شاهد بودند با مدیریت صورت گرفته در کشور و همکاری مردم، خاموشی خانگی نداشته باشیم.

حجت‌الاسلام رئیسی با تأکید بر اینکه مسئله آب جزو محورهای با اولویت دولت است، به مصوبات سفر هیئت دولت به استان کرمان اشاره کرد و گفت: در حوزه آب، خاک و کشاورزی ۶۲ مصوبه، در حوزه زیربنایی ۳۳ مصوبه، تصویب در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و ورزشی، تصویب ایجاد ۳۵۰ مرکز آموزشی در استان، در حوزه تکمیل مراکز بیمارستانی و درمانی نیمه تمام در سراسر استان ۱۷ مصوبه داشتیم.

وی با بیان اینکه با وجود معاون در استان کرمان نباید بیکاری و مشکلات مالی وجود داشته باشد، گفت: معادنی که برداشت خوبی دارند باید ۱۵ درصد از درآمد خود را برای توسعه استان پرداخت کنند.

رئیس‌جمهور در ادامه از ۶ مصوبه در حوزه صنعت و معدن، ۱۲ مصوبه در حوزه اشتغال، ۱۹ مصوبه در حوزه رفاه و ۱۲ مصوبه قضایی و انتظامی در استان خبر داد و گفت: در مجموع ۲۱۶ مصوبه برای استان کرمان و رفع مشکلات استان در این سفر قرار داده شده که باید سریعتر دنبال شوند و اصحاب رسانه‌ نیز پیگیر اجرای آن‌ها باشند.

وی در پایان با بیان اینکه سفرهای استانی ما نهضت به سامان رساندن پروژه‌های نیمه تمام است، گفت: پروژه‌های نیمه تمام در حوزه‌های مختلف وجود دارد. در حال حاضر به اندازه ۵۰ سال پروژه ناتمام در کشور وجود دارد و ما از اولویت‌ها شروع می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha