برگزاری اختتامیه طرح تابستانه حفظ قرآن «تسنیم» در هرمزگان
کد خبر: 4077976
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲

برگزاری اختتامیه طرح تابستانه حفظ قرآن «تسنیم» در هرمزگان

مسئول طرح تابستانه تسنیم در هرمزگان با بیان اینکه طرح تابستانه حفظ قرآن کریم در هرمزگان به کار خود پایان داده است از برگزاری مراسم اختتامیه این طرح در استان خبر داد.

طرح تابستانه حفظ قرآن در هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، امین میرانی، مدیر مؤسسه فرهنگی - قرآنی جامعه‌الحفظ بیت الزهرا(س) روستای کشپیری از توابع شهرستان میناب و مسئول طرح تابستانه حفظ قرآن کریم در استان، امروز، 23 مردادماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طرح تابستانه حفظ قرآن کریم تحت عنوان تسنیم با محوریت حفظ سه جزء پایانی مصحف شریف بین شرکت‌کنندگانی از شهرستان‌های بندرعباس، میناب و بشاگرد در هرمزگان و شهرستان ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

وی افزود: در این طرح که از اول تیر تا اواخر مردادماه به صورت حضوری و با بیان مفاهیم و نکات تفسیری آیات، کشف استعدادها و توانایی‌های جدید در عرصه حفظ قرآن و پرورش و هدایت به سمت حفظ ترتیبی و بیان فنون قرائت و تلاوت آیات برگزار شد، 120 نفر سه جزء آخر قرآن کریم را حفظ کردند.

میرانی ادامه داد: در طرح «حفظ تخصصی کل قرآن کریم» در یک سال، نیز که همچون طرح تابستانه به همت موسسه جامعه الحفظ بیت الزهرا(س) برای تربیت حافظان قرآن کریم از شهریورماه سال گذشته راه‌اندازی شد، حدود ۲۰۰ نفر حافظ قرآن کریم تربیت شده است.

مدیر مؤسسه فرهنگی - قرآنی جامعه‌الحفظ بیت الزهرا(س) روستای کشپیری در پایان خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه این طرح امروز ساعت ۱۷ عصر با تقدیر از حافظان قرآن کریم برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود؛ روستای کشپیری از توابع شهرستان میناب، سابقه طولانی در حوزه برگزاری برنامه‌های قرآنی داشته و تبدیل به پایگاه بسیار خوبی در حوزه تخصصی حفظ قرآن کریم شده است. این روستا با وجود جمعیت کمی که دارد اما با همت بلند جوانانش پایگاهی را ایجاد کرده که از اقصی نقاط کشور قرآن آموز داشته است.

انتهای پیام
captcha