نگاهی به 5 برنامه موبایلی مفید برای ماه رمضان
کد خبر: 4128382
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۱

نگاهی به 5 برنامه موبایلی مفید برای ماه رمضان

عمل به آداب ماه رمضان می‌تواند برای بسیاری از مسلمانانی که در کشورهای غیراسلامی زندگی می‌کنند سخت‌‌تر باشد؛ به همین دلیل برنامه‌های موبایلی خاصی برای این دسته از افراد طراحی شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از Al Bawaba، رمضان زمان خاصی از سال است که به مدت یک ماه، مسلمانان در سراسر جهان باید از طلوع فجر تا غروب آفتاب روزه بگیرند. برای کسانی که در یک کشور مسلمان زندگی می‌کنند، جایی که اکثر مردم در ماه رمضان روزه می‌گیرند، برگزاری مناسک و آداب ماه مبارک راحت‌تر است. اما ممکن است برای مسلمانانی که در کشورهای غیراسلامی زندگی می‌کنند این کار سخت‌تر باشد. در ادامه به اپلیکیشن‌هایی که برای استفاده در این ماه مناسب مسلمانان راه‌اندازی شده‌اند، اشاره می‌شود.

1-میراث رمضان (Ramadan Legacy)

این یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های مربوط به ماه رمضان است و به شما امکان می‌دهد تا تجربیات خود را به اشتراک بگذارید و همچنین ببینید که بر دیگران در ماه رمضان چه می‌گذرد. همچنین به شما یک برنامه ریز تعاملی 30 روزه شخصی و دسترسی به کتابخانه‌ای پر از نکات و راهنماهای مربوط به ماه رمضان را می‌دهد.

نگاهی به 5 برنامه موبایلی مفید ماه رمضان

2- آشپزخانه حلال من (My Halal Kitchen)

برای کسانی که در خارج از کشورهای اسلامی زندگی می‌کنند، دیدن غذای حلال ممکن است سخت باشد. اگر در آشپزی خیلی خوب نباشید، این وضعیت بدتر هم می‌شود. اینجاست که این برنامه به کارتان می‌آید. این اپ می‌تواند راهنمای شما برای درست کردن غذاهایی باشد که همه می‌خواهند روزه خود را با آن افطار کنند.

نگاهی به 5 برنامه موبایلی مفید ماه رمضان

3- ذبیحه (Zabihah)

اگر آشپزی فقط کار شما نیست، به این معنی نیست که هنوز نمی‌توانید چیزی که توسط یک سرآشپز حرفه‌ای درست شده است بخورید. ذبیحه برنامه‌ای است که به شما کمک می‌کند رستوران‌های حلال را که ممکن است برای هر مسلمانی که زمان کمی برای آشپزی دارد لازم باشد، به راحتی پیدا کند.

نگاهی به 5 برنامه موبایلی مفید ماه رمضان

4- قاری قرآن (Quran Reader)

این برنامه برای مسلمانانی که نمی‌دانند چگونه عربی صحبت کنند یا بخوانند مفید است زیرا به آنها اجازه می‌دهد روی هر خطی از قرآن کلیک کنند و این برنامه آن قسمت را برای آنها می‌خواند. اگر نه، باز هم می‌توانند قرآن را از روی آن بخوانند. این برای مسلمانانی که عربی را خوب نمی‌دانند هم در ماه رمضان و هم بعد از آن مفید است.

نگاهی به 5 برنامه موبایلی مفید برای ماه رمضان

5-رژیم ماه رمضان (Ramadan Diet)

برای کسانی که امیدوارند در ماه رمضان وزن کم کنند، این برنامه اینجاست تا به شما کمک کند. این اپ به کاربران خود یک یادداشت غذایی می‌دهد که به آنها می‌گوید چه چیزی را باید بخورند و چه چیزی را نباید بخورند، به علاوه این برنامه توصیه‌ها و دستورالعمل‌های ورزشی را به افراد می‌دهد. در نهایت، به کاربران خود در صورتی که از انجام این کار غافل شوند یادآوری می‌کند که چه زمانی غذا بخورند و چه زمانی ورزش کنند.

نگاهی به 5 برنامه موبایلی مفید ماه رمضان

انتهای پیام
captcha