۱۱۰۰ تشکل مردمی در بوشهر عهده‌دار فعالیت قرآنی هستند
کد خبر: 4177675
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

۱۱۰۰ تشکل مردمی در بوشهر عهده‌دار فعالیت قرآنی هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: تعداد ۱۱۰۰ تشکل مردمی با مجوز مؤسسه، خانه قرآنی و هیئت قرآنی در نخستین پایتخت قرآنی ایران عهده‌دار فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی هستند.

حجت‌الاسلام محمد قادری

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قادری، مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر، در گفت‌و‌گو با ایکنا از بوشهر، اظهار کرد: اداره امور‌ قرآنی تبلیغات اسلامی در مدت شش ساله کارنامه درخشانی در برپایی آموزش‌های تخصصی صوت و لحن و تجوید را در نخستین پایتخت قرآنی ایران به خود اختصاص داده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه افزود: برگزاری دومین دوره تخصصی استعدادهای قرآنی استان بوشهر با همکاری مؤسسه قرآن و عترت بینات بوشهر، راه‌اندازی کاروان‌های قرآنی در روستاها و شهرهای کم‌برخوردار یا حضور ممتازین و استعدادهای برتر قرآنی در مناسبت‌های ملی و مذهبی، شناسایی ۳۰ نفر از پسران در رده سنی ۹ تا ۱۸ سال در رشته قرائت و تلاوت‌های تقلیدی با نظارت و ارزشیابی اداره امور‌ قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر برنامه‌ریزی شده است.

حجت‌الاسلام قادری گفت: دوره آموزشی و استعدادیابی فعالیت‌های قرآنی با حضور عبدالله محبوبی و عباس هاشمی به عنوان مدرسان این دوره‌های قرآنی در نخستین پایتخت قرآنی ایران برگزار خواهد شد.

بوشهر حائز ۴ رتبه در آزمون قرائت تطبیقی قرآن

وی از اعلام نتایج «سطح ششم» قرائت تطبیقی قرآن کریم خبر داد و گفت: تعداد ۴ نفر از قاریان مستعد بوشهری موفق به کسب گواهینامه آزمون «سطح ششم» قرائت تطبیقی قرآن کریم از سوی سازمان دارالقرآن الکریم کشور شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر نیز با ابراز این نکته که تعامل ویژه‌ای مابین ادارات قرآنی نهادها و تشکل‌ها و مؤسسات و رسانه‌های قرآنی در این استان وجود دارد، تصریح کرد: تعداد ۷۹ مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت و تعداد ۲۳۵ خانه قرآنی در سطح شهرستان‌‌های ده‌گانه استان بوشهر با نظارت اتحادیه قرآنی فعالیت‌های تبلیغی و آموزشی و ترویجی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در فاز نخست تعداد ۳۳ کرسی تلاوت مجلسی در اختیار مراکز پایه‌ای حوزه قرآنی تحویل و توزیع شده است، افزود: تعداد ۷۸۶ هیئت قرآنی شهرستان‌‌های بوشهر و مجموعاً با آمار یک‌هزار و ۱۰۰ تشکل مشغول به فعالیت‌های تبلیغی و آموزشی در حوزه قرآن و عترت مساجد و محلات با مجوز و نظارت اداره‌کل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور هستند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در پایان گفت: طبق نقشه اطلس فرهنگی و اجتماعی یک‌سری برنامه‌های خانواده‌محور و محله‌محور در شهرستان‌‌های بوشهر ویژه ماه‌های رجب و شعبان المعظم و رمضان برنامه‌ریزی و در بیش از ۲۰۰ محله شهری و روستایی فهرست‌نگاری شده است.

حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha