پوستر دومین جشنواره قصه‌گویی قرآنی رونمایی شد
کد خبر: 4188757
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
با حضور علیرضا معاف؛

پوستر دومین جشنواره قصه‌گویی قرآنی رونمایی شد

پوستر دومین جشنواره ملی قصه‌گویی قرآنی با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران این معاونت رونمایی شد.

پوستر دومین جشنواره قصه‌گویی قرآنی رونمایی شد

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مراسم رونمایی از پوستر دومین دوره جشنواره ملی قصه‌گویی قرآنی روز گذشته 27 آذرماه در محل این معاونت برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمد حسین‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، که میزبان این جشنواره است، ضمن ارائه گزارشی از روند اولین دوره جشنواره ملی قصه‌گویی قرآنی که به میزبانی خراسان رضوی برگزار شد، از همکاری معاونت قرآن و عترت در برگزاری موفق جشنواره نخست تقدیر و اعلام کرد: تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره بیش از ۲۵۰۰ اثر بوده است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همکاری شبکه تلویزیونی پویا در برگزاری جشنواره نخست را بسیار موثر دانست و گفت:‌ جا دارد در این حوزه از چهره‌هایی همچون مرحوم مهدی آذریزدی و مرحوم حجت‌الاسلام راستگو که از جمله پیشگامان عرصه قصه‌نویسی و قصه‌گویی هستند یاد کنیم.

وی در ادامه انتقال مفاهیم جامع به عموم مردم را هنر قصه دانست و افزود: امیدوارم در جشنواره پیش رو بتوانیم آثار را در قالب یک یا چند کتاب تجمیع و منتشر کنیم.

حسین‌زاده اقبال حوزه نشر کتاب کودک به مفاهیم و مضامین قرآن و اهل بیت(ع) را بسیار خوب و پرشور ارزیابی و اظهار کرد: حمایت از این قبیل ناشرین را وظیفه ذاتی مجموعه‌های فرهنگی و دولتی می‌دانم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همچنین بیان کرد: مباحثی همچون ولایت، زیارت، نماز، ایثار، شهادت، فرزندآوری و جمعیت از بخش‌های ویژه جشنواره ملی قصه‌گویی قرآنی است. 

براساس این گزارش در ادامه معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اهمیت جشنواره قصه‌گویی قرآنی را از آن منظر دانست که به تعبیرعلامه طباطبایی یک ششم قرآن را قصه تشکیل داده و خود خداوند و پیامبر مکرم اسلام را طبق آیه سه سوره مبارکه یوسف «نَحْنُ نَقُصُّ عَلَیْکَ أَحْسَنَ الْقَصَصِ بِمَا أَوْحَیْنَا إِلَیْکَ هَـذَا الْقُرْآنَ وَإِن کُنتَ مِن قَبْلِهِ لَمِنَ الْغَافِلِینَ» بایستی قصه‌گو قلمداد نماییم. این امر موضوع راهبردی و مهم قصه و قصه‌گویی را برای ما مشخص می‌کند، چرا که ابزاری مهم برای هدایت مردم از سوی خداوند متعال قرار گرفته است. 

معاف در ادامه تفاوت داستان و قصه را در پیام و دنباله‌دار بودن قصه عنوان و بیان کرد: قصه‌گویی از عناصر مهم تبلیغی و ترویجی است که خداوند و پیامبر(ص) با زبانی عرفی و مردمی، با این ابزار مفاهیم عظیم را منتقل و در بین عامه مردم تعمیم می‌دادند که ما نیز می‌توانیم با بهره‌گیری از این عنصر و الگوی جامع تبلیغی و و ترویجی، معارف قرآنی و عترتی را در درون جامعه نهادینه نماییم. 

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تفکیک رشته‌های قصه‌گویی و قصه نویسی را مناسب دانست و گفت: پیشنهاد می‌شود قصه‌گویی تنها منحصر به گروه سنی کودک نشود و در کنار نص داستان‌های قرآنی به مفاهیم قرآنی، حدیثی و اخلاقی نیز توجه شود تا بتوانیم از این قبیل قصص در فیلم‌نامه‌ها و نمایش‌نامه‌های هنری نیز بهره‌مند شویم.‌

براساس این گزارش در پایان این جلسه از پوستر دومین جشنواره قصه‌گویی قرآنی رونمایی شد. 

در این مراسم حامد منیری، مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج، ابراهیم کرمانی‌نژاد، مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌ها و حسین سلیمانی مدیر کل کمیسیون تبلیغی و ترویجی قرآن کریم حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha