قلمرو روز قدس مرزهای جهانی را درنوردیده است
کد خبر: 4208789
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲
رئیس عقیدتی و سیاسی فراجا:

قلمرو روز قدس مرزهای جهانی را درنوردیده است

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا ادیانی بیان کرد: راهپیمایی روز قدس به یک حرکت جهانی تبدیل شده است و وسعت و گسترش بیشتر یافته و قلمرو آن مرزهای جهانی را درنوردیده است.

حجت الاسلام سیدعلیرضا ادیانی، رئیس عقیدتی فراجا

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا ادیانی، نماینده ولی فقیه و رئیس عقیدتی و سیاسی فراجا، امروز، 17 فروردین، در سخنرانی روز قدس که در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد، با اشاره به اهمیت روز قدس و تبدیل شدن این روز به عنوان روزی جهانی، اضافه کرد: ملت ایران از همان ابتدا که امام راحل اعلان روز جهانی قدس کردند، در میدان حضور داشتند و به عنوان پرچم‌دار ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی در جهان به تحقق وعده الهی شناخته شدند.

وی به فرازی از دعای افتتاح: «الحَمْدُ للهِ الَّذِي يُؤْمِنُ الخائِفِينَ، وَيُنَجِّي الصَّالِحِينَ، وَيَرْفَعُ المُسْتَضْعَفِينَ، وَيَضَعُ المُسْتَكْبِرِينَ، وَيُهْلِكُ مُلُوكا وَيَسْتَخْلِفُ آخَرِين» استناد کرد و افزود: خداوند این وعده را داده است که ظلم را سرنگون و مظلوم را پیروز می‌کند و این وعده قطعاً همانگونه که در مورد ایران اجابت شد در مورد غزه نیز خواهد شد.

ادیانی انقلاب اسلامی ایران را انقلابی همراه با پویایی و مطابق با فطرت انسانی دانست و اظهار کرد: امام خمینی(ره) روز قدس را به جهت حمایت معنوی و تبدیل شدن این امر به مسأله‌ای جهانی، برون‌رفت سرزمین فلسطین از چالش اساسی، زدودن ستم و نجات دادن مردم مظلوم قدس که به ناحق از سرزمین خود رانده شدند به این نام نامگذاری کردند. امروز که سال‌ها از این نامگذاری می‌گذرد هرسال شاهد حضور گسترده مردم ایران و جهان اسلام هستیم.

وی با تأکید براینکه هر سال روز قدس وسعت و گسترش بیشتر یافته و قلمرو آن در جهان اسلام درنوردیده است، تصریح کرد: روز قدس به عنوان مساله اول جهان اسلام به شمار می‌آید. اهمیت این روز امسال به‌حدی است که علاوه بر ایران و جهان اسلام، مردم سایر کشورها نیز در حمایت از فلسطین و محکوم کردن رژیم غاصب و کودک‌کش اسرائیل دست به راهپیمایی زدند.

ادیانی با یادآور شدن این مطلب که راهپیمایی روز قدس به حرکت جهانی تبدیل شده است، اضافه کرد: مقام معظم رهبری قبل از برگزاری راهپیمایی روز قدس پیش‌بینی حضور مردم خارج از مرزهای جهان اسلام در راهپیمایی را کردند. امروز شاهدیم راهپیمایی خارج از مرزهای اسلامی برگزار و مردم جهان، حتی کشورهای غیراسلامی با نوای غزه مظلوم همراه شدند.

وی تصریح کرد: مردم غیور ایران به عنوان پرچمدار این حرکت، دشمنان را مانند همیشه ناامید کرده و با حضور حداکثری ثابت کردند که وعده الهی و نابودی رژیم صهیونیستی نزدیک است. مردم با حضور خود به مردم غزه دلگرمی بخشیده، با آرمان‌های مردم مظلوم و بی‌دفاع هم‌پیمان شده و دشمنان را ناامید کردند.

این مقام مسئول به وعده خداوند متعال که فرمودند: «مستضعفان در جهان به قدرت می‌رسند» اشاره کرد و ادامه داد: این وعده الهی در جریان پیروزی انقلاب و نابودی رژیم ستم‌شاهی محقق شد. بدون تردید نابودی تمام دشمنان دنیا آرزوی بزرگ مسلمانان است. قرآن کریم به ما آموخت نه ظلم کرده و نه زیربار ظلم برویم؛ از این رو با تأسی از آیات الهی احازه ستم کردن به مظلوم و قدرنمایی به ظالم را نخواهد داد..

حجت‌الاسلام ادیانی با بیان اینکه رژیم اسرائیل پس از جنگ جهانی اول از سوی اروپایی‌ها برای دست‌اندازی بر منابع انرژی غرب آسیا تأسیس شد، افزود: پس از وقوع جنگ جهانی دوم، امریکا اداره این رژیم را به دست گرفت و تمام اتفاقات را مدیریت کرد؛ از این جهت امام راحل امریکا را شیطان بزرگ دانسته‌اند.

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نظام سرمایه‌داری و کمونیست از ایران برچیده شد و جوانان از این نظام اسلامی دفاع کردند. رهبران امریکا و اسرائیل، ایران را بزرگترین و خطرناک‌ترین دشمن رژیم صهیونیستی می‌دانند. خطر افکار مذهبی در ایران از هر خطر دیگری برای اسرائیل بیشتر است.

ادیانی در پایان گفت: تاریخ به سمت قدرت جهان اسلام با محوریت ایران در حال حرکت است. جنایات، خونریزی‌ها و کودک‌کشی اسرائیل نشان از درماندگی و بیچارگی آنان دارد. اگر دست آنان به خون سرداران رشید اسلام نشان از استیصال است. رژیم صهیونیستی تا کنون هیچ دستاوردی نداشته و نخواهد داشت. مردم با حمایت از ملت غزه سیلی محکمی بر صورت دشمن خواهند زد.

انتهای پیام
captcha