ماه رمضان انسان را برای زیست مؤمنانه آماده می‌کند
کد خبر: 4209721
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶
رئیس عقیدتی پدافند هوایی اراک:

ماه رمضان انسان را برای زیست مؤمنانه آماده می‌کند

حجت‌الاسلام سیدهاشم حسینی ضرورت الهام‌گیری از ایام ماه مبارک رمضان برای زیست مؤمنانه را مورد توجه قرار داد و گفت: واقعیت این ماه این است که برای زیست عفیفانه آماده و با گناه وداع کنیم.

حجت الاسلام هاشم حسینی، رئیس عقیدتی پدافند هوایی اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام سیدهاشم حسینی، رئیس عقیدتی - سیاسی مرکز آموزش درجه‌داری حضرت علی‌اکبر(ع) پدافند هوایی اراک، امروز، 21 فروردین در محفل انس با قرآن این یگان که به مناسبت بزرگداشت یاد و خاطره شهید سپهبد علی صیادشیرازی در پدافند هوایی اراک برگزار شد، پرهیزکاری، اخلاص، ولایت‌مداری و شجاعت را از شاخصه‌های رفتاری و عملی شهید صیادشیرازی برشمرد و گفت: شما جوانان باید از این شهدا درس گرفته و سیره عملی و رفتاری آنان را سرلوحه امور خود قرار دهید. 

وی به ماه مبارک رمضان اشاره کرد و ضرورت الهام‌گیری از این ایام برای زیست مؤمنانه را مورد توجه قرار داد و افزود: خداوند متعال راه‌های مختلفی را برای هدایت بشر بیان فرمودند و لازم است همه ما در مسیر حرکتی به سمت سعادت و نور ثابت قدم باشیم.

حسینی به روز پایانی ماه مبارک رمضان و انجام اعمال وداع با این ماه مبارک اشاره و روایتی از جابرابن عبدالله انصاری در این خصوص را بیان کرد و افزود: جابر می‌گوید: روزهای پایانی ماه رمضان نزد پیامبر رفتم، ایشان فرمودند: «جابر با ماه رمضان ووداع کن. به ایشان گفتم: آقا جان چگونه خداحافظی کنم و چه بگویم؟ پیامبر (ص) فرمودند: چیزی که به تو یاد می‌دهم بگو. در صورتی که این طور وداع کنی به یکی از دو نیکی می‌رسی. گفتم: یا رسول الله (ص) چه بگویم؟ فرمودند جابر بگو: «اللهمَّ لَا تَجْعَلْهُ آخِرَ الْعَهدِ مِنْ صیَامِنَا إیَّاهُ فَاِنْ جَعَلْتَهُ فَاجْعَلْنِی مَرحُوماً وَ لَا تَجْعَلْنِی مَحْرُوما، بارخدایا! این را آخرین دوران روزه‌داری ما قرار مده و اگر قرار دهی، پس مرا بخشیده شده بگردان و محرومم قرار مده».

وی گفت: واقعیت این است که ما در روزهای ماه مبارک رمضان با گناه و اعمال ناشایست وداع کرده و خود را برای زیست مؤمنانه و عفیفانه آماده می‌کنیم. امام سجاد(ع) نیز در دعای 45 صحیفه سجادیه به بهترین شکل ممکن با ماه مباک رمضان وداع می‌کند. در این ساعات پایانی دعا به استجابت نزدیک و توبه مورد پذیرش قرار خواهد گرفت.

یادآور می‌شود، مجید جیریایی از قاریان ملی در این محفل قرآنی آیاتی چند از کلام وحی را تلاوت کرد.
 

انتهای پیام
captcha