اثرگذاری جلوه‌های بصری بر آرامش مردم شهر
کد خبر: 4211005
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
سیداحمد علوی مطرح کرد؛

اثرگذاری جلوه‌های بصری بر آرامش مردم شهر

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اسلامی تهران گفت: فضای شهر متغیرهای مختلفی دارد که اگر آن‌ها را نشناسیم نمی‌توانیم اثرگذار باشیم؛ جلوه‌های بصری یکی از این متغیرهایی است که بر آرامش مردم شهر اثرگذار است.

سید احمد علوی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اسلامی تهران در گفت‌وگو با ایکنا درباره نقش رسانه در تلطیف و معنویت بخشی فضای شهری بیان کرد: فضای شهر متغیرهای مختلفی دارد که اگر آن‌ها را نشناسیم نمی‌توانیم اثرگذار باشیم؛ جلوه‌های بصری یکی از این متغیرهایی است که بر آرامش مردم شهر اثرگذار است. امروز فضای رسانه فضای قالب تأثیرگذاری است و حتی در برخی موارد از آموزش نیز فراتر رفته است.

وی ادامه داد: آنچه از رسانه‌ها به هر نحوی منتقل می‌شود می‌تواند تهدید یا فرصت باشد؛ فضای رسانه برای کسانی که از ابزار رسانه بتوانند برای انتقال مفاهیم و آموزش به شهروندان استفاده کنند، فرصت است و این موضوع در فضای شهری بسیار مهم است.

علوی تصریح کرد: شهر آموزش‌دهنده شهری است که شهروندان با گوشه‌گوشه‌ آن ارتباط بگیرند و از این طریق اطلاعات منتقل شود. مردم نسبت‌ به موضوعات مرتبط با خود آموزش دیده‌اند و آگاهی پیدا کرده‌اند؛ بنابراین در این قسمت رسانه نقش مهمی دارد.

وی افزود: اگر مدیران شهری نتوانند با رسانه ارتباط برقرار کنند و در فضاهای قدیمی بمانند طبیعتاً رسانه کار خود را می‌کند و به هر سمتی که بخواهد مردم را گرایش می‌دهد؛ بنابراین رسانه حتماً جزوه سه گزینه اول است که بر آرامش تلطیف جامعه و معنویت بخشی جامعه تأثیرگذار است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اسلامی تهران تأکید کرد: رسانه می‌تواند ذهن مردم را نسبت به موضوعات حساس و نسبت‌به بسیاری از موارد نیز تلطیف و روحیه برادری، برابری و معنویت را بیشتر کند.

انتهای پیام
captcha