«وعده صادق» ایستادگی سپاه پای حرف حق را ثابت کرد
کد خبر: 4211618
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
آیت‌الله دژکام:

«وعده صادق» ایستادگی سپاه پای حرف حق را ثابت کرد

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به عملیات موفقیت‌آمیز «وعده صادق» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه پای حرف حق ایستاده است و وعده صادق همین را اثبات کرد.

دیدار مسئولان سپاه با آیت الله دژکام، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، دوم اردیبهشت‌ماه در دیدار با سردار احمدی، فرماندهی گروه ۵۶ توپخانه حضرت یونس(ع) که به‌مناسبت فرارسیدن سالروز تأسیس سپاه انجام شد، با یادآوری آیات قرآن کریم گفت: مسئله اصلی که همه پیامبران هم به خاطر آن مبعوث شدند بحث انسانیت است یعنی خدا برای سایر موجودات زنده پیامبر نفرستاده است بلکه پیامبران را برای انسان فرستاده است به خاطر اینکه انسان ویژگی‌های خاص خودش را دارد.

وی با بیان اینکه از جمله ویژگی‌های انسان این است که خدای متعال به او قدرت نطق داده است، افزود: این نطق نشانه عقل هم است زیرا تعداد پیام‌ها و حرف‌هایی که منتقل می‌شود، بی‌نهایت است و هر ساعت می‌توانیم حرف جدید تولید کنیم و این کار هم نیاز به یک قدرت عاقله دارد.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: انسان در این مرحله از نعمت و خلقت الهی که قرار گرفته است، برای این است که انسان بودن و درجه انسانی خودش را حفظ کند، چنانچه تأکید شده است حرف و عمل انسان باید یکی باشد و اگر مخالف هم شد، از انسانیت سقوط می‌کند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه خداوند در سوره صف از کسانی که حرف می‌زنند اما پای سخن خود نمی‌ایستند، انتقاد کرده است، گفت: در ادبیات عامیانه به چنین کاری نامردی می‌گوییم یعنی به حرف و سخن خود عمل نکردن، نامردمی و غیرانسانی رفتار کردن است. بسیاری از اوقات کلمه مرد در ادبیات فارسی به معنی انسان به‌کار می‌رود. این نامردی و نامردمی رفتار کردن باعث می‌شود که انسان از آن مرتبه انسانیت خود سقوط کند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدامات و عملکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول سالیان پس از انقلاب افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد هستیم که سپاه پای حرفی که زده، ایستاده است و این مسئله سپاه را زیبا کرده است، گرچه امتحان سختی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هر چه جلوتر می‌رویم، کار سخت‌تر می‌شود، اظهار کرد: خداوند می‌خواهد ببیند آیا برای ظهور منجی شایستگی داریم.

وی ایستادگی سپاه پای حرف حق را مایه افتخار دانست و افزود: بسیاری از افراد در بالا و پایین‌های زندگی فریب می‌خورند در صورتی که باید به هرچه می‌گوییم عمل کنیم و در اینجا مسئله ایستادگی پای حرف مهم است.

آیت‌الله دژکام با اشاره به عملیات «وعده صادق» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه تجاوز رژیم صهیونیستی گفت: سپاه پای حرف خود ایستاده است و وعده صادق همین را اثبات کرد که ما به امام، شهدا و رهبر گفتیم، هستیم و در عمل این حرف را نشان دادند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس یادآور شد: در هشت سال دفاع مقدس به ما حمله کردند و ما از وطن خود دفاع کردیم اما وقتی سپاهیان برای دفاع از حرم به سوریه و عراق رفتند، معلوم شد همچنان پای حرف خود ایستاده‌اند زیرا از مرز عقیدتی دفاع می‌کنند و این امتحان باز سخت‌تر می‌شود.

وی بیان کرد: در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پاسداری از ارزش اسلامی مدنظر است گرچه وطن هم احترام دارد و دفاع از وطن را قبول داریم ولی قضیه در سپاه خالص‌تر می‌شود زیرا از ارزش دینی دفاع می‌کنند و حاج قاسم فرمانده چنین لشکری بود.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه تا زمان ظهور لشکر ما از مرز جغرافیایی ایران رد خواهد شد، افزود: این‌گونه نیست که ما در جنگ‌های زمان ظهور در ایران بخواهیم بجنگیم و ایران به برکت مجاهدت سپاه و نیروهای مسلح در آن موقع نیز امن خواهد بود و طبق روایات، جنگ در آینده در محدوده سوریه و شمال عربستان و غرب عراق خواهد بود.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: در خط‌بندی و جناح‌بندی‌هایی که در جنگ نهایی می‌شود، جریانی از مسلمانان با یهودیان یکی می‌شوند که هم‌اکنون همه علائم این مسئله پیداست. چنانچه داعش هم چنین بود و هم‌اکنون هم در یکسری کشورها سفارت اسرائیل باز شده است و حتی در عملیات وعده صادق هم به رژیم صهیونیستی کمک می‌کردند. البته این حمایت‌ها علنی‌تر هم خواهد شد و دقیقاً جبهه آن‌ها به سمت یهودی‌ها می‌رود اما کسانی که اهل حق هستند، پای کار دین و انقلاب و اسلام می‌ایستند.

وی با بیان اینکه باید مراقب باشیم شیطان فریبمان ندهد زیرا جاذبه‌های مادی و دنیوی همه را فریب می‌دهد، افزود: در زمان ظهور دیگر مرز سیاسی جغرافیایی برداشته می‌شود و مرز بین ایمان و کفر می‌شود.

آیت‌الله دژکام با یادآوری اینکه طبق فرموده خداوند مؤمنان کسانی هستند که گفته و عملکردشان یکی است، گفت: همان‌طور که خداوند در آیات قرآن کریم هم اشاره کرده است، برخی شعار می‌دهند اما هنگام جنگ حضور ندارند. خداوند آن مؤمنان را که در راه او با کافران مبارزه می‌کنند و پایدار هستند را بسیار دوست دارد پس باید وقتی حرفی می‌زنیم به آن هم عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأکید بر اینکه باید شکرگزار قدرتمندی و عزت کشورمان باشیم، افزود: روزی در خلیج فارس ناو آمریکا می‌ایستاد و تهدید می‌کرد تهران را هدف می‌گیرد و امروز برای رد شدن ناوها از خلیج فارس باید از سپاه ما اجازه بگیرند و خیلی تفاوت ایجاد شده است که همه به خاطر مجاهدت مجموعه سپاه است که خدمات زیادی انجام داده است.

وی بیان کرد: سامانه دفاع موشکی ما هم قوی است، به طوری که امروز اگر در شعاع دو هزار کیلومتری اطراف مرز ما خطایی صورت گیرد، به‌صورت دقیق و نقطه‌زن خطاکاران را می‌زنیم پس باید شکرگزار بود و مردم نباید ناشکری کنند که در این سال‌ها این اتفاق افتاده است.

انتهای پیام
captcha