آیت‌الله بروجردی در تبلیغ دین خستگی‌ناپذیر بود
کد خبر: 4212152
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷
حجت‌الاسلام انصاریان:

آیت‌الله بروجردی در تبلیغ دین خستگی‌ناپذیر بود

استاد حوزه علمیه گفت: آیت‌الله بروجردی در مسیر تبلیغ دین و مکتب تشیع هیچ‌گاه خسته نشدند، ایشان به‌صورت مخفیانه به برخی از صاحبان قلم در مصر پول زیادی می‌داد تا مکتب شیعه را در قالب کتاب داستان به کودکان معرفی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه در مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله‌العظمی بروجردی که شامگاه سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت‌ماه در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: تقوا در کلام امیرالمؤمنین علی(ع)، رئیس همه فضائل است و تقوا به معنای آن است که انسان خود را از گناهان و آلودگی‌های باطنی و ظاهری دور نگه دارد؛ عالمان دین با چراغ معرفت و عمل صالح و با عشق و علاقه به مسئولیت‌های خود عمل می‌کردند.

وی اضافه کرد: آیت‌الله بروجردی در آخرین روز عمر خود در شرایطی که حال مساعدی نداشت این سؤال را پرسیدند که آیا فردی که قرار بود از سوی وی به مصر برای امر تبلیغ دین برود رفته است یا خیر؛ که این امر نشان از اهمیت و سنگینی بار مرجعیت دینی است.

انصاریان با بیان اینکه آیت‌الله بروجردی در مسیر تبلیغ دین و مکتب تشیع هیچ‌گاه خسته نشدند، گفت: آیت‌الله بروجردی به‌صورت مخفیانه به برخی از صاحبان قلم در مصر پول زیادی می‌داد تا مکتب شیعه را در قالب کتاب داستان به کودکان معرفی کنند.

وی اظهار کرد: جایگاه مرجعیت دینی آن‌قدر سنگین و رسالت خطیری است که عالمان بزرگ در طول تاریخ از پذیرفتن بار این مسئولیت بزرگ اجتناب می‌کردند و آن را به دیگری می‌سپردند.

استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از تعطیلی برخی مساجد در شهر‌های کشور بیان کرد: امروز باید بگوییم که نماز جماعت در کشور ما ورشکسته است و در بسیاری از مساجد نماز جماعت اقامه نمی‌شود و درب مساجد بسته است.

انصاریان در ادامه بیان کرد: اگر پیامبر اسلام تلخی می‌کرد، کسی گرد او جمع نمی‌شد و امروز شاهدیم که در عالم هیچ کسی همانند پیامبر اسلام انسان‌ها را به خود جذب نمی‌کند؛ بعد از جنگ خندق امیرالمؤمنین علی(ع) دستور داد با افرادی که اشتباه کردند تلخی نشود.

وی بیان کرد: وقتی امیرالمؤمنین علی(ع) در مسیر خود به زنی برخورد می‌کرد که از سختی روزگار گریه می‌کند، این شرایط را نمی‌توانست تحمل کند و به پهنای صورت اشک می‌ریخت.

این کارشناس دینی افزود: امیرالمؤمنین علی(ع) همواره درب خانه مستمندان را می‌زد که این امر نشان‌دهنده شیرینی و معرفت مولای متقیان علی(ع) بود که این سیره برای نسل امروز افسانه به نظر می‌رسد.

انتهای پیام
captcha