استقبال گسترده از نمايشگاه كتاب‌های اسلامی استانبول
کد خبر: 1822958
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۷

استقبال گسترده از نمايشگاه كتاب‌های اسلامی استانبول

گروه فرهنگ و هنر: بيست و هشتمين نمايشگاه كتاب تركيه ويژه كتاب‌های اسلامی در استانبول، با استقبال گسترده شهروندان تركی مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه تركيه به نقل از روزنامه «الاقتصاديه» عربستان، محمد كاره اوغلو، از غرفه‌داران نمايشگاه كتاب‌های اسلامی استانبول در اين باره گفت: در اين دوره از نمايشگاه درخواست برای كتاب‌های دينی به ويژه قرآن كريم رقم بالايی را ثبت كرده و معانی قرآن و تفاسير قرآنی نيز با استقبال گسترده علاقمندان مواجه شده است.
كاره اوغلو افزود: نمايشگاه كتاب‌های اسلامی تركيه محل تجمع علما، نخبگان و انديشمندان تركی است و بارزترين حركت فرهنگی و دينی مسجد جامع «سلطان احمد» استانبول در ماه رمضان شمرده می‌شود.
در نمايشگاه كتاب‌های اسلامی استانبول آثاری همچون كتب احاديث نبوی و دانشنامه‌های سياسی، تاريخی و فرهنگی نيز در معرض ديد عموم قرار گرفته است.
گفتنی است نمايشگاه كتاب‌های اسلامی تركيه پس از افطار روز شنبه هفتم شهريور ماه هم‌زمان در شهرهای استانبول و آنكارا آغاز به كار كرد و پيش از اين قرآن كريم از پرفروش‌ترين كتابهای عرضه شده در اين نمايشگاه عنوان شد.
210 مركز انتشاراتی با حضور در اين نمايشگاه 50 هزار عنوان كتاب در زمينه فرهنگ اسلامی را در معرض ديد عموم قرار داده‌اند و اين نمايشگاه همه روزه در ايام رمضان از ساعت 10 صبح به وقت محلی تا ساعت 23 پذيرای علاقمندان خواهد بود.
captcha