عبدالعال قاریان ایرانی را در سطح خود می‌دانست/ تسلیت جامعه قرآنی خوزستان به اتحادیه قاریان مصر
کد خبر: 3328935
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
مهدی دغاغله:

عبدالعال قاریان ایرانی را در سطح خود می‌دانست/ تسلیت جامعه قرآنی خوزستان به اتحادیه قاریان مصر

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس جامعه قرآنی خوزستان از ارسال نامه مکتوب تسلیت این جامعه در پی درگذشت متولی عبدالعال به اتحادیه قاریان مصر خبر داد و گفت: متولی عبدالعال قاریان ایرانی را در سطح خود می‌دانست.

مهدی دغاغله پیشکسوت قرآنی استان خوزستان و داور بین‌المللی مسابقات قرآنی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، پیرامون درگذشت متولی عبدالعال، قاری مصری با بیان اینکه وی یکی از قاریان نسل سوم کشور مصر به شمار می‌رود، اظهار کرد: این قاری در زمره قاریان مردم‌پسند همانند طبلاوی و شعبان عبدالعزیز صیاد قرار داشت.

وی با بیان اینکه مرحوم عبدالعال دارای سبکی ویژه با صدایی پر تحریر و جذاب بود، ادامه داد:  تلاوت وی دارای سوز و حزن  خاصی بود و توانست در این برهه از زمان در رقابت با رقبای سرسخت مصری معروف شود و به قله تلاوت برسد.

دغاغله با اشاره به اینکه مرحوم عبدالعال از نظر شخصیتی بسیار متواضع بود، گفت: مرحوم ساکن استان شرقیه مصر بود و شغل اصلی او کشاورزی محسوب می‌شد و خود شاهد بودم که بر اثر این کار دستانش پینه بسته بود.

رئیس جامعه قرآنی خوزستان عنوان کرد: وی سفرهای متعددی به ایران داشت و البته در سال 79 نیز به اهواز سفر کرد و در مسجد نور تلاوت داشت. به دلیل آنکه در سفرهای خود به ایران اهتمام دولتمردان به امور قرآنی را با سیاست‌های کلان نظام، پشتیبانی دستگاه‌ها و استقبال مردم را مشاهده می‌کرد بسیار به ایران و قاریان ایرانی علاقه داشت.

وی افزود: در همین راستا از استاد ابوالقاسمی نقل شده در سفری با مرحوم به ترکیه، وی گفته بود حال که شما را دعوت کرده‌اند من دیگر چرا آمده‌ام. شبیه این جمله را نیز مرحوم به قاسم مقدمی قاری خوزستانی در سفر به لبنان بیان کرد؛ وی قاریان ایرانی را در سطح خود می‌دانست.

دغاغله تصریح کرد: در پی درگذشت وی از سوی جامعه قرآنی استان خوزستان در نامه‌ای این ضایعه به قاریان مصری تسلیت گفته و از طریق فضای مجازی به مقابه القرا(اتحادیه قاریان مصر) ارسال شد. در حال حاضر نیز نامه را 5 تا 6 نفر از قاریان بزرگ مصر از جمله استاد نعینع دریافت کرده‌اند.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سحرخیز تنها
|
-
|
۱۳۹۴/۰۴/۲۷ - ۱۸:۱۶
0
0
سلام لطفا متن عربی ارسال شده به نقابه القرا رو توی خبر گذاری بذارید استفاده کنیم
captcha