«حفظ گروهی قرآن»؛ طرحی که در گیرودار فرآیندهای اداری جا مانده است
کد خبر: 3932608
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲

«حفظ گروهی قرآن»؛ طرحی که در گیرودار فرآیندهای اداری جا مانده است

مدیر مؤسسه قرآنی بدرالمنیر بوشهر از طرح حفظ گروهی قرآن خبر داد و گفت: این طرح برای اجرای ملی پیشنهاد شده اما در گیرودار فرآیندهای اداری جا مانده است.

«حفظ گروهی قرآن»؛ طرحی که در گیرودار فرآیندهای اداری جا مانده استرحمان گشتاسب، مدیر مؤسسه قرآنی بدرالمنیر بوشهر در گفت‌وگو با ایکنا، به طرح حفظ قرآن این مؤسسه اشاره و بیان کرد: حفظ گروهی، طرحی بود که این مؤسسه پیش‌نویس آن را برای اتحادیه تشکل‌های قرآنی ارسال کرد؛ اما متأسفانه در گیر و دار فرآیندهای اداری جا مانده است.

وی با بیان اینکه این مؤسسه مجوز خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده است، افزود: در این طرح، یک گروه 30 نفره، در مدت 30 روز، هر نفر یک جزء قرآن را حفظ می‌کند و در مجموع، 30 نفر در 30 روز حافظ کل قرآن می‌شوند. تاکنون دو دوره این طرح در مؤسسه برگزار شده و هر نفر حافظ 2 جزء قرآن شده است؛ اما به دلیل مشکلات مالی و شرایط کرونایی پیش‌آمده فعلاً طرح ادامه پیدا نکرده است.

مدیر مؤسسه قرآنی بدرالمنیر اظهار کرد: این طرح ویژه کودکان زیر 10 سال است و هدف از آن ایجاد شناخت در کودکان برای علاقه‌مند شدن به حضور در جمع‌های قرآنی است.

گشتاسب به دوره‌های حال حاضر مؤسسه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با 70 قرآن‌آموز آقا و بانو کلاس‌های صوت و لحن، تجوید و تفسیر قرآن را برگزار می‌کنیم و برنامه‌ها به‌صورت غیر حضوری و مجازی دنبال می‌شود.

وی اظهار کرد: در هفته وحدت برنامه تجلیل از حافظان و مربیان قرآن را داریم که به دلیل شرایط حال حاضر احتمالاً با یک هفته تأخیر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha